آساناهای یوگا ممکن است در ظاهر فقط یکی از هشت اندام یوگا تلقی شود، اما در واقع ابزاری بسیار عملی در اختیار می‌گذارد تا شما را با قلب خود، با لحظه اکنون و خویشتنِ خویش پیوند دهد. برای بسیاری از افراد، تمرینات جسمانی نخستین قدم در طریق یوگا به‌شمار می‌آید. شاید مطابق عرف و سنت نخستین اندام یوگا نباشد اما ظاهرا مناسب‌ترین نقطه آغاز است.

اغلب افراد گریه را راه خوبی برای کاهش و مقابله با استرس می‌دانند. آیا علم نیز این باور را تأیید می‌کند؟ تا همین اواخر، دانشمندان و اندیشمندان درباره گریه اختلافاتی جدی داشتند. در نمایشنامه هنری پنجم، شکسپیر می‌نویسد "گریستن از عمق سوگ می‌کاهد". لمونی اسنیکت، نویسنده آمریکایی، نیز جایی نوشته که "اگر خیلی خیلی بدشانس نباشید، یک دل سیر گریه و زاری حال‌تان را بهتر می‌کند، حتی اگر شرایط و اوضاع‌تان عملاً یک ذره هم فرقی نکرده باشد".

هر فردی بسته به اوضاع و احوالی که در آن زندگی می‌کند ارتباط خاص خودش را با استرس پی می‌ریزد – چیزی که ممکن است برای کسی توانکاه و تضعیف‌کننده به نظر برسد شاید برای دیگری چالش برانگیز و هیجان آور باشد. با عطفِ توجه به واکنش‌های فیزیکی، ذهنی و عاطفی خود در موقعیت‌های مختلف می‌توان مشخص کرد که چه موقع از لحاظ جسمی در حال آسیب دیدنیم و در چه مقطعی از سطح تحمل و مدارایی که در برابر استرس داریم پا را فراتر می‌گذاریم. با ایجاد این درکِ فردی یاد می‌گیریم که چگونه پاسخ استرس‌آوری را به واکنشی عاری از استرس تبدیل کنیم.

اوتیست‌ها با علایم مناسبات اجتماعی و عاطفی و انتقال این علایم به دیگران مشکل دارند. تعامل، برقراری ارتباط و استفاده از زبان گفت‌وگو برای آنها دشوار است. به بیان ساده، اوتیست‌ها توان «هم‌رنگ جماعت‌ شدن» را ندارند.

تیروئید این غده‌ کوچک درون‌ریز یکی از مهمترین اعضای بدن است که مسوولیت تنظیم مصرف انرژی، متابولیسم، تولید گرما، روند رشد و تنظیم خواب را بر عهده دارد. زنان ده برابر بیشتر از مردان در معرض بروز اختلالات تیروئیدی هستند.

میوه‌ها و سبزی‌ها منابع بسیار خوبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مغذی هستند که می‌توانند باعث بهبود کارایی سیستم ایمنی بدن و ضامن سلامتی باشند. با این وجود بسیاری از مردم روزانه مقدار کافی از این مواد را دریافت نمی‌کنند. این‌ها دستورالعمل‌های ساده‌ای هستند که نشان می‌‌دهند چگونه می‌توان با به‌کارگیری میوه و سبزیجات بر علیه بیماری‌ها در روزهای سرد تجهیز شد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 172

DW: قند بسیار شیرین و خوشمزه است، اما مثل بیشتر خوردنی‌های خوشمزه سالم نیست. با این حال مصرف جهانی قند و شکر به صورت چشمگیری رو به افزایش است. چند واقعیت راجع به قند که البته دوست نداریم بدانیم!

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 163

یک دستور خانگی قدیمی خوردن ده دانه گیلاس در روز را برای رفع سردرد توصیه می‌کند. آیا این توصیه افسانه‌ است یا پایه‌هایی حقیقی دارد. دانشمندان برای یافتن پاسخ این سئوال تحقیقاتی کرده و به نتایج جالبی دست یافته‌اند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 135

DW: بر اساس نتایج یک پژوهش علمی، کسانی که با وسایل نقلیه عمومی به محل کار خود می‌روند لاغرتر از افرادی هستند که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند. تفاوت وزن در مردان به طور متوسط ۳ کیلوگرم و در زنان ۵/ ۲ کیلوگرم است. "بریتیش مدیکال جورنال" گزارشی منتشر کرد که حاصل پژوهش یک تیم کارشناسی بهداشت بریتانیا پیرامون تاثیر کاربرد وسایل نقلیه بر میزان چاقی افراد است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 155

DW: بسیاری از افراد گاه از سردی دست و پا شکایت می‌کنند، مخصوصا وقتی هوا سرد می شود. ولی سردی دست ها و پاها در برخی افراد که همیشه دچار این مشکل هستند مربوط به سرما نیست و می‌تواند نشان‌دهنده پایین بودن فشار خون باشد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 152