زیبازی: شرکت CIDESCO بر عضویت جهانی خود برای جایگزینی مایکروبیدهای موجود در اسکراب‌ها، پاک‌کننده‌ها و صابون‌ها با جایگزین‌های ایمن برای محیط‌زیست تاکید کرد. در تلاش برای محافظت از زیست‌بوم زمین، CIDESCO استاندارد جهانی برای درمان‌های زیبایی و اسپا، بر مشارکت جهانی خود با هدف جایگزینی این مواد تاکید کرد.

 

بطری‌های پلاستیکی, مایکروبیدهای پلاستیکی, چرخه غذایی‌, اسکراب‌, پاک‌کننده‌ها,  درمان‌های زیبایی, اسپا

پلاستیک به یکی از مواد اصلی در زندگی روزمره ما در 60سال گذشته تبدیل شده است اما هزینه‌های خود را داشته است. هزینه آن خطراتی است که متوجه محیط‌زیست شده است. بطری‌های پلاستیکی و ظروفی که اقیانوس‌های ما را نیز در برگرفته‌اند و «جزایر زباله‌های پلاستیکی» را ایجاد کرده‌اند، تنها موضوع نگران‌کننده نیستند. به تازگی مشخص شده است که مایکروبیدهای پلاستیکی نیز مشکل‌ساز هستند. تحقیقات نشان داده است که ماهی‌ها اغلب این ذرات را به اشتباه و به جای غذا می‌خورند که ایجاد چرخه غذایی سمی را در پی دارند.
برطبق محاسبات، روزانه 471 میلیون دانه از این ذرات وارد خلیج سانفراسیسکو می‌شود. به کارگیری این ذرات در سانفراسیسکو و سایر ایالت‌ها در حال ممنوع شدن است. هلند نیز به کارگیری مایکروبیدها را ممنوع کرده است. Anna-Cari Gund مدیر CIDESCO می‌گوید: «آلودگی پلاستیکی، یک فاجعه ساخته شده به دست انسان است. این ذرات به قدری ریز هستند که امکان جداسازی‌شان از محیط وجود ندارد، پس برای ایمنی و محافظت از محیط و چرخه غذایی‌مان باید به دنبال مواد جایگزین باشیم.»
www.cidesco.com