تسنیم: دبیر اجرایی همایش کارآفرینی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته با تاکید بر ضرورت علمی‌تر شدن عرصه گردشگری با ارتباط بیشتر بین بخش صنعت با فعالان گردشگری؛ پیشنهاد راه‌اندازی مرکز مطالعات استراتژی گردشگری در کشور را مطرح کرد.

 

 

 

فرشاد زمانپور درباره جزئیات همایش کارآفرینی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته اظهار داشت: یکی از اهداف مهم این همایش بررسی چالش‌ها و حوزه‌های گردشگری و صنایع وابسته است و قصد داریم به صورت علمی و تخصصی، دانش و دستاوردهای این همایش را در اختیار بخش صنعت، فعالان گردشگری و قانونگذاران قرار دهیم تا با این اطلاعات بتوان قدمی در زمینه علمی‌تر شدن حوزه گردشگری برداشته شود.

دبیر اجرایی همایش کارآفرینی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته ادامه داد: برپایی این همایش می‌تواند دلیلی برای راه اندازی مرکز مطالعات استراتژی گردشگری در کشور شود، زیرا حوزه گردشگری با مولفه‌ها و حوزه‌های متعددی چون اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و روابط بین الملل ارتباط دارد.

زمانپور تصریح کرد: در ادوار گذشته کمتر حوزه گردشگری به صورت علمی و براساس دانش مدیریتی دنبال شده است و یا حداقل این دانش‌ها به صورت مناسب در اختبار بخش صنعت قرار نگرفته است و همت این همایش پُر کردن این خلاها است.

دبیر اجرایی همایش کارآفرینی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری و صنایع وابسته  - کارآفرینان بسیاری داریم، خاطرنشان کرد: در این رابطه کارآفرینانی در عرصه‌های هتلداری، آژانس‌های خدمات مسافربری، شرکت‌های حمل و نقل هوایی، بین شهری و ... فعال بوده که برخی از آنان نیز بسیار خوشنام هستند ولی هنوز یک استراتژی مشخصی برای ایجاد یک وحدت رویه در بین این کارآفرینان وجود نداشته است که یکی از اهداف این همایش بر این محور است.