صنعت زیبایی در حال رشد و دارای فرصت‌های شغلی زیادی است. این صنعت رشد مداومی دارد و برآورد می‌شود تا سال 2019 درآمدی برابر 58.7 با میلیون دلار داشته باشد. اگر شما قصد افتتاح یک اسپا را دارید و دنبال راه‌های کاربردی برای کسب‌وکار جدیدی هستید ، ما مراحل افتتاح اسپای جدید را برای شما به اشتراک می‌گذاریم. بخشی از این هشت بند مطابق با قوانین و شرایط ایالات متحده هستند، اما دانستن آنها نمی‌تواند بی‌فایده باشد.

 


1. مهارت برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار

اکثر مردم از قبل برای به‌دست آوردن اهدافشان برنامه‌ریزی می‌کنند. کسب‌وکار باید تماما برنامه‌ریزی شده باشد. بدون برنامه‌ریزی، نسبت به هدف خود هیچ دیدگاهی ندارید و در نتیجه شکست خواهید خورد. برنامه‌ریزی حداقل سه تا پنج سال طول می‌کشد و نیاز به راه‌هایی  برای افزایش درآمد دارد.
بخش‌های یک برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار
- خلاصه‌ای از کارهای اجرایی
- شرح هدف
- تحلیل بازار
- مدیریت
- خدمات و تولیدات
- بازاریابی و راه کارهای فروش
- سرمایه‌گذاری کردن برای روندهای کسب‌وکار
- پیش‌بینی مالی
قبل از برنامه‌ریزی برای کار باید برای خرید یک مرکز اسپا و یا خرید درصدی از آن تصمیم‌گیری شود.

2. استفاده از منابع در دسترس رایگان برای تجارت‌های کوچک

با تحقیقات انجام‌شده توسط خودتان، می‌توانید از منابع رایگان و در دسترس برای تجارت‌های کوچک استفاده کنید. جامعه کوچک دانشگاه اغلب ابزارهای بزرگ و کلاس‌هایی برای یادگیری اولیه شیوه تجارت ارایه می‌کنند، اما نیاز به پرداخت کامل شهریه و یا دیگر هزینه‌ها دارد. کتابخانه‌های عمومی کوچک معمولا کتاب‌های بسیاری باموضوع بازاریابی، راه‌اندازی کسب‌وکار و دیگر موضوع‌های مربوط به تجارت دارند. بعضی کتابخانه‌ها، کارگاه‌های آموزشی رایگان برای صاحبان جدید تجارت ارایه می‌دهند. همچنین شما می‌توانید با یک فرد مجرب آشنا به تجارت مشورت کنید و اگر آدم موفقی در این رشته می‌شناسید از او برای فرآیند کاری خود کمک بگیرید.

3. شناسایی و ارزیابی مکان تجارت

اگر در انتخاب مکان هوشمند باشید، شانس‌های زیادی برای موفقیت دارید. با تحقیق راجع به کار خود و موارد مورد نیاز مربوط به منطقه، می‌توانید یک مکان خوب برای کار خود انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید فاکتورهای زیادی روی تصمیمتان تاثیر دارند مانند موقعیت جغرافیایی منطقه، تعداد رقبا در کسب‌وکار و شرایط دیگر. مکان را شناسایی کنید و تصمیم بگیرید چند فوت مربع برای اجاره، خرید و یا ساخت نیاز دارید. می‌توان از مکان‌های کوچک شروع کرد و آن را در آینده ارتقا داد.
اگر تصمیم به اجاره یک فضا برای کار خود کرده‌اید، قبل از امضای اجاره‌نامه با دقت آن را بخوانید. اگر نکته‌ای در اجاره‌نامه نامفهوم است حتما راجع به آن سوال کنید. اگر یک ساختمان جدید خریدید، تمام سوالاتی که دارید را از مشاور آژانس املاک بپرسید.

4. اخذ تجهیزات

با یک وام تجاری نمی‌توان نیازهای مالی را جوابگو بود. باید خلاق باشید و به‌دنبال تجهیزات با کیفیت بالا و دکوراسیون برای مرکز اسپا در فروشگاه‌های به صرفه و یا مزایده باشید.

5. در نظر گرفتن شراکت و تامین مالی برای کسب‌وکار جدید

شراکت می‌تواند با یک فرد مجرب در تجارت باشد. اگر در زمینه مالی شما را کمک می‌کند، از شراکت خودداری نکنید. در انتخاب شرکا دقت کنید که راجع به کار و تقسیم مسوولیت‌ها توافق نظر داشته باشید. اگر شما و همکارتان به‌طور ناچیزی با هم تفاوت داشته باشید، اشکالی ندارد زیرا روش‌های مختلف به تقویت کسب‌وکار کمک می‌کند. معمولا بانک‌ها انتظار همکاری برای نوشتن یک قرارداد دارند اما نوشتن قرارداد ایده خوبی است اگر وام بانکی شامل آن نشود. یک قرار داد خوب تمام زوایا را در نظر دارد. می‌توان از یک مشاور حرفه‌ای برای نوشتن قرارداد بهره ببرید و بگذارید تا یک وکیل آن را مرور کند. در بانک، شما و شریکتان باید از گزینه‌های تامین مالی و وام‌ها آگاه شوید. شما باید حداقل شش ماه هزینه‌های کسب‌وکار خود را پوشش دهید، در غیراین صورت بیانگر این است که توانایی پرداخت وام بانکی را ندارید.

6. تکمیل الزامات قانونی

یک ساختار برای تجارت خود انتخاب کنید: تجارت‌های کوچک، مشارکت یا شرکت با مسوولیت محدود(LLC) . پس از آن ثبت‌ شرکت در ادارات مربوط ایالتی، به دست آوردن یک شماره شناسه مالیاتی از IRS و آژانس درآمد دولتی، اقدامات بعدی هستند. ثبت بیمه بی‌کاری و معلولیت، تهیه و بررسی مجوزهای محلی و تمام مجوزهایی که به آن نیاز دارید را فراموش نکنید.

7. جذب و استخدام حرفه‌ای

مراکز ماساژ درمانی محلی، مدرسه‌های زیبایی و گروه‌های حرفه‌ای می‌توانند به استخدام نخستین کارکنان کمک کنند. پیدا کردن متقاضیان با استعداد در ایالت و فدرال، با اطمینان از اینکه از قانون‌ها به درستی پیروی می‌کنند، مناسب‌تر است.

8. جشن افتتاح بزرگ کار جدید

بعد از استخدام، به کارکنان کارت ویزیت بدهید تا به دست خانواده‌ها و دوستانشان برساند. این تبلیغ کمک به پیدا شدن نخستین مشتری می‌کند. شما نیز می‌توانید دوستان و خویشاوندانتان را به افتتاحیه دعوت کنید یا برنامه‌ریزی مفصلی برای افتتاح یک مرکز جدید اسپا داشته باشید. اگر قصد دارید میزبان یک اتفاق بزرگ باشید، می‌توانید تخفیفی مناسب را برای جذب مشتری اختصاص دهید.

کار خود را در روزنامه، رسانه‌های اجتماعی و از طریق معرفی به دوستان تبلیغ کنید. شما همچنین می‌توانید یک مصاحبه مطبوعاتی داشته باشید و اجازه دهید دیگران بیشتر راجع به کار شما بدانند. چند دکوراسیون ساده مثل بادکنک، میز ساندویچ و بنرها می‌توانند رهگذرها را در راه افتتاحیه جذب کنند. تنقلات و محیط شاد و سرگرم‌کننده‌ای را فراهم کنید. لذت بردن از آن روز بزرگ را فراموش نکنید. شما سخت کار کرده‌اید، پس به هدف خود خواهید رسید.