DW: بر اساس نتایج یک پژوهش علمی، کسانی که با وسایل نقلیه عمومی به محل کار خود می‌روند لاغرتر از افرادی هستند که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند. تفاوت وزن در مردان به طور متوسط ۳ کیلوگرم و در زنان ۵/ ۲ کیلوگرم است. "بریتیش مدیکال جورنال" گزارشی منتشر کرد که حاصل پژوهش یک تیم کارشناسی بهداشت بریتانیا پیرامون تاثیر کاربرد وسایل نقلیه بر میزان چاقی افراد است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3130

DW: بسیاری از افراد گاه از سردی دست و پا شکایت می‌کنند، مخصوصا وقتی هوا سرد می شود. ولی سردی دست ها و پاها در برخی افراد که همیشه دچار این مشکل هستند مربوط به سرما نیست و می‌تواند نشان‌دهنده پایین بودن فشار خون باشد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3085

DW: مصرف مواد فیبردار ما را از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان و دیابت حفظ می‌کند. گنجاندن غلات سبوس‌دار در رژیم غذایی گرایش انسان را به خوردن میان وعده‌‌های ناسالم کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3025

DW: مصرف چه میزان نمک در روز مفید است؟ پژوهشگران در پاسخ به این پرسش به دو دسته تقسیم می‌شوند. محققان دانشگاه کلمیبا می‌گویند هیچ‌کدام از این دو دسته پاسخی نهایی برای این پرسش ندارند و تنها پاسخ طرف دیگر را اشتباه می‌دانند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3036

 در دنیای مدرنِِِِ پرتنش و اضطراب‌آور امروز که هر قدم و کنشی موجب برانگیخته شدن مجموعه‌ای از واکنش‌های مخرب و اغلب ناخوشایند در پیکره روان- تنی انسانِ امروز می‌شود و او را وادار به جست‌وجو و کنکاشی بی‌وقفه برای یافتن راه و روشی برای تخفیف و کاستن از آلام و دردهای ناخواسته کرده است، برآنیم تا در سلسله گفتارهایی تحت عنوان 7 گام آرامش، شما را گام به گام با روش‌هایی برای دست یافتن به آرامشِ روانی پایدار و ایجاد تعادل در پیکره روان- تنی خود آشنا کنیم.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3015

زندگی مدرن برای اغلب افراد مالامال از دردسرها و ضرب‌الاجل‌هایی است که اینک به راه و رسمی ناخوشایند اما متداول بدل شده است. اما اگر همیشه در حالت اضطرار و وضعیت بحرانی به سر برید، این حالت بر ذهن و جسمتان تاثیر می‌گذارد. امروز استرس‌های طولانی‌مدت را عامل بیماری‌های وخیم و افسردگی می‌شناسند. تخمین می‌زنند که 75درصد مراجعه به پزشکان عمومی را مبتلایان به بیماری‌های مرتبط با استرس تشکیل می‌دهند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3098

BBC: محققان دانشگاه ادینبورو در اسکاتلند روشی را برای تشخیص زودهنگام پارکینسون پیشنهاد کرده‌اند که ممکن است تحول "بسیار امیدوارکننده‌ای" در تشخیص این بیماری و نوعی دمانس به نام دمانس لوی ایجاد کند. این تحقیق بر روی تعداد کمی بیمار، ۳۸ نفر، انجام شده اما پژوهشگران می‌گویند دقت تست بسیار زیاد بوده است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 2975

 هشت اندام یوگا، فرد را با ابزارهایی عملی و ارزشمند مجهز می‌کند تا با جامعه در هماهنگی زندگی کرده، در رفتار با خود و دیگران درک و شفقت را پیشه ساخته، با رعایت اصول اخلاق فردی از جسم و ذهن مراقبت کرده، متعهد به خود-کاوی شده، تمرکزی ذهن-آگاه داشته، در تمرینات منضبط بوده، از محرک‌های بیرونی دوری جسته و آگاهی را به درون هدایت کند.در نخستین بخش به تفصیل درباره دو اندام نخست یوگا یعنی یاما و نیاما و زیرمجموعه‌های هر یک صحبت شد. در این بخش به شش اندام دیگر از مجموعه هشت اندام آشتانگا یوگای پاتَنجَلی خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3492

منیزیم مسوول بیش از 300 واکنش آنزیمی در بدن است. منیزیم را می‌توان در استخوان‌ها، مغز، عضلات و بافت‌های بدن یافت. ما به منیزیم برای تولید انرژی در سلول‌ها و کمک به عضلات برای آرامش نیازمندیم. مادربزرگ من همیشه از حمام‌های نمک Epsom و اهمیت منیزیم در بدن ما می‌گفت. او منیزیم را «ماده معدنی معجزه‌گر» می‌نامید و اکنون، پس از تجربه شخصی و بدون واسطه مزیت‌های آن، معنی سخنانش را درک می‌کنم. بیش از 10سال درگیری با بیماری مزمن، زمانی زیاد و کافی بود تا متوجه شوم که دچار کمبود منیزیم بود‌ه‌ام و همین باعث بسیاری از نشانه‌های ناخواسته بیماری من شده بود.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3008

تنفس ابزار قدرتمندی است. شاید پی برده باشید که با تجربه حالات روحی مختلف الگوی تنفس‌تان تغییر می‌کند. وقتی غمگین هستید بازدمتان طولانی است، وقتی برافروخته و خشمگین‌اید تند و شدید نفس می‌کشید، هنگامی که دستخوش اضطراب می‌شوید، تنفس‌تان کوتاه و سطحی است و زمان شادی و سرخوشی، آرام و آهسته و بلند هوا را به درون و بیرون شش‌هایتان می‌برید. به‌دلیل همین رابطه نزدیک و صمیمی بین تنفس و ذهن است که می‌توانید به محض آگاهی یافتن از نحوه کار با تنفس به نحو شگفت‌آوری بر حالت ذهنی و عواطف‌تان تاثیر بگذارید.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3351