چاپ
دسته: ماساژ
بازدید: 732

 درمان با استفاده از کریستال، محصولات دارای کریستال، عناصر دارای طراحی کریستالی، جواهرات کریستالی و اکسیرهای کریستالی، همگی گرایش‌های این روزهای مراکز اسپاست که علت آن ویژگی‌های انرژی‌بخشی و درمان ارتعاشی کریستال‌هاست.

مراکز اسپا, درمان با کریستال, کاهش تنش عضلانی, سنگ‌های یشم, کریستال‌تراپی, صنعت اسپا

Kristin Petrovich موسس Sjal Skincare و مولف کتاب Elemental Energy می‌گوید: «من معتقدم که کریستال‌تراپی به خاطر جنبه‌های درمانی‌اش فراگیر شده است.» وی می‌افزاید: «مشتریان نتایج را می‌بینند و حس می‌کنند و تجربیات منحصربه‌فردی را از استفاده آن‌ها با خود به یادگار می‌برند .» کریستال‌ها با جابه‌جایی انرژی در بدن باعث ایجاد حس درمان می‌شوند. نتیجه این‌که، آن‌ها به ویژه در حین مدیتیشن و کار بر روی انرژی‌های بدن، مفید هستند.

Donna Vincent از متخصصین درمان با کریستال می‌گوید: «فکر می‌کنم مردم بسیاری از این موضوع آگاه شده‌اند. تغییر بزرگی در میزان آگاهی مردم به وجود آمده است. آنان می‌دانند که چگونه عناصر طبیعی موجود در جهانی که در آن زندگی می‌کنیم می‌توانند چنین خواص درمانی باشند و این‌که چگونه همه ما دارای یک ارتباط درونی با یکدیگر هستیم.» به اعتقاد او، کریستال‌ها می‌توانند تاثیرات احساسی یا ایجاد حس صلح و آرامش را باعث شوند.

به همین علت است که اسپای Miraval خدماتی با نام Path of the Jaguar را با قیمتی معادل 205دلار برای 50 دقیقه ارایه می‌کند. Simon Marxer مدیر اسپا می‌گوید: «در این خدمات، مهمانان کریستالی را در ابتدای درمانشان انتخاب می‌کنند. درمانگر ابتدا از مهمانان می‌خواهد تا نیت کنند و باور خود را به درمان با کریستال قوی سازند. در پایان از مهمانان خواسته می شود تا کریستال‌ها را به‌عنوان بخشی از یک تجربه منحصربه‌فرد به خانه ببرند.»

در اسپای Chiva-Som تایلند، مشتریان اسپا می‌توانند بین دو نوع کریستال‌تراپی انتخاب کنند. نخست Crystal Massage و Quantum Healing (135دلار/ 50 دقیقه) که با استفاده از سنگ‌های یشم گرم شده و روغن درمانی برای کاهش تنش عضلانی و آزادسازی احساسات به دام افتاده انجام می شود و دیگری Reiki Gemstone Therapy (138دلار/ 50 دقیقه) که در آن طب سنتی ژاپنی (Reiki) را با برنامه ویژه سنگ‌های قیمتی برای خارج کردن انرژی منفی و بازسازی ذهن و جسم تلفیق می‌کنند.

تولیدکنندگان نیز کریستال‌ها را با محصولات مراقبت از پوست ترکیب می‌کنند تا از مزیت‌های بازسازی و جوان‌سازی پوست آن‌ها استفاده کنند. از پاک‌کننده‌های دارای کوارتز قرمز و کرم‌ها تا ماسک کهربای اصل (تورمالین) و سرم‌های کریستالی یاقوت کبود، همگی نشان از گرایش‌های جدید در بازار دارند. خلاصه این‌که اسپاروندگان گزینه‌های خدماتی و درمانی بیشتری برای انتخاب و استفاده در اختیار دارند. آن‌ها همچنین بیشتر از پیش جذب خدمات شخصی و سفارشی می‌شوند و کریستال‌ها نمونه مناسبی برای سفارشی کردن خدمات به حساب می‌آیند.

هر کدام از این کریستال‌ها کاربردهای خود را دارند و انرژی مخصوص به خود را حمل می‌کنند. Body Bliss به تازگی گوهردرمانی ویژه‌ای را با نام Crystal Infusions به مشتریان ارایه می‌کند. اسپا روندگان اکنون می‌توانند ترکیب محبوب خود از روغن‌های پایه و سنگ‌های جواهر را برای استفاده در تیوب‌های بسته‌بندی غلطکی انتخاب کنند. «ارتعاشات سنگ جواهر قرن‌ها برای درمان مورد استفاده قرار گرفته است و هر کریستال مزیت‌های خاص و جذابیت‌های ویژه خود را داشته است، از جوان‌سازی و ایجاد آرامش تا عشق و خوشحالی.»

Thaila Walkup مدیر توسعه تجارت در Body Bliss می‌افزاید: «درمان و ایجاد حس آرامش که از مزیت‌های کریستال‌ها هستند و دست در دست ارزش‌های اصلی صنعت اسپا یعنی سلامتی و تندرستی دارند. کریستال‌ها میانبری آسان برای دستیابی به سلامتی هستند که به‌طور طبیعی با مراکز و خدمات اسپا همسویی ایجاد می‌کنند.»