مهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت دوازدهم فرصت برای اشتغال، سرمایه گذاری و رونق گیاهان داروئی به طور واقعی افزایش می یابد.

 

 

سید حسن قاضی زاده هاشمی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی نطنز اظهار کرد: در کشور ما تقریبا ۱۲۰ شرکت دانش بنیان داریم که فعالیت آنها رشد چشمگیری داشته است و در مقایسه با دو سال اول دولت تدبیر و امید، تولیدات افزایشی ۹۰ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: فرهنگ غنی تولید گیاهان دارویی در ایران از سابقه بالایی برخوردار است و با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی مناسب در کنار دانش فنی تولید گیاهان دارویی افزایش یافته، که با توجه به پیشرفت، نیازمند توجه است. وزیر بهداشت تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و در دست اقدام، در دولت دوازدهم فرصت برای اشتغال، سرمایه گذاری و توسعه کشت گیاهان داروئی و تولید فرآورده های آنها افزایش قابل توجهی می یابد.

وی تأکید کرد: سهم گیاهان داروئی در بازار داخلی در سال گذشته، بیش از شش هزار میلیارد ریال بوده است که به طور یقین در سالجاری و سالهای آتی افزایش بیشتری خواهد داشت. قاضی زاده هاشمی در پایان یادآور شد: از آنجائی که نیمی از گونه های گیاهان دارویی کشور در طبیعت شهرستان نطنز وجود دارد، باید برای استفاده از این پتانسیل و تبدیل نطنز به قطب تولید گیاهان دارویی برنامه ریزی جدی داشت.