چاپ
دسته: اخبار
بازدید: 3808

مهر: استاندار اصفهان گفت: تدوین طرح جامع گردشگری استان اصفهان در دست بررسی و تهیه است و به عنوان مثال در صدد هستیم که گردشگری سلامت را در کنار سایر بخش های حوزه گردشگری ایجاد و تقویت کنیم.

 

 

رسول زرگرپور، در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی نطنز اظهار کرد: افتخار می کنیم که استان اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است که مردمی با فرهنگ، متمدن و با بلوغ سیاسی بالا را در خود جای داده و مجموعه ای از مواهب الهی است.

وی تصریح کرد: با توجه به عملکرد ملی استان با چالش های ملی هم روبرو هستیم و مفتخریم که بخش قابل توجه تولیدات صنعتی کشور را در استان داریم و کارنامه حوزه صنعت در اصفهان فرا استانی است. استاندار اصفهان اضافه کرد: با بررسی هایی که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که در بخش صنعت رشد کافی داشته ایم و با توجه به وجود بحران های مختلف در استان، دیگر محور توسعه را روی صنعت تعریف نمی کنیم و اولویت هایی چون علم و فناوری و سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان مدنظر ماست.

وی تأکید کرد: از ظرفیت های گردشگری استان اصفهان و شهرستان های آن هم نباید غافل شویم و هنوز نیاز مبرم به توجه به این مهم و توسعه آن وجود دارد و هنر مدیریتی صحیح می تواند این ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کند. زرگرپور افزود: تدوین طرح جامع گردشگری استان اصفهان در دست بررسی و تهیه است و به عنوان مثال در صدد هستیم که گردشگری سلامت را در کنار سایر بخش های حوزه گردشگری ایجاد و تقویت کنیم که باغشهر نطنز با داشتن آب و هوای مطبوع مناسب ورود به حوزه گردشگری سلامت به وسیله سرمایه گذاری در تأسیس بیمارستان های مجهز است.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های موجود در حوزه گیاهان دارویی در شهرستان نطنز یادآور شد: برای توسعه تولید گیاهان دارویی در نطنز بایستی یک طرح جامع تدوین شود تا به آنچه که انتظار داریم به صورت بهینه و سریع دست پیدا کرده و در این بخش از کشاورزی منطقه موفق عمل کنیم.