چاپ
دسته: اخبار
بازدید: 1374

زیبازی: اسپاروها تقاضاهای بسیاری برای نگرشی طبیعی به سلامتی دارند، محصولاتی با ترکیباتی که برگرفته از دریا هستند. دریایی که مملو از ناشناخته‌هاست. Thalassotherapy یا به‌کارگیری آب دریا و محصولات موجود در آن برای داشتن فواید سلامتی یا زیبایی، تبدیل به صنعتی جدید شده است که قدمت آن به قرن نوزدهم بازمی‌گردد.  اما تقاضا برای درمان‌های طبیعی و پایدار همگام با پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی، فعالان اسپا را بر آن داشت تا نگاهی نزدیک‌تر به این‌که در پس این گرایش چه می‌گذرد داشته باشند و تمرکز بیشتری بر جلبک‌های آب‌شور تازه بکنند.

 

 

اسپارو, جلبک‌های دریایی, Thalassotherapy, اسپا, فعالان اسپا, بایوتکنولوژی, پلی‌ساخاریدها, کلاژن‌, متابولیت‌

 

Clara Macchiella Corradini مدیر تحقیق و توسعه در Bioline-Jato می‌گوید: «جلبک‌ها منبعی غنی از مواداولیه خام هستند- متابولیت‌هایی از لحاظ بیولوژیکی فعال و منحصربه‌فرد، همچون واحدهای ضدالتهابی، آلژنیت‌ها، پلی‌ساخاریدها و کاروتنوئیدها- که از سودمندترین و امیدبخش‌ترین حوزه‌های صنعت بایوتکنولوژی به حساب می‌آیند.» گونه‌های مختلف جلبک برای پوست‌های گوناگون قابلیت استفاده دارند. Janel Luu مدیر Mieux Cosmetics and PurErb ادامه می‌دهد: «به خاطر وجود اسیدآلگرونیک، آمینواسیدها، آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها که باعث بهبود متابولیسم سلولی، بازرویش و سنتنرالاستین می‌شوند، جوان‌سازی پوست که از مهم‌ترین هدف‌های صنعت آرایشی و زیبایی است، تحقق می‌یابد. جلبک‌ها همچنین به جلوگیری از تخریب کلاژن‌ها کمک می‌کنند و از آسیب سلولی پدید آمده به خاطر اشعه فرابنفش جلوگیری به عمل می‌آورند. همچنین از عملکرد آنزیم‌هایی که الاستین را می‌شکنند ممانعت و همانند یک لایه محافظ، از فرار رطوبت جلوگیری می‌کنند.»

Lydia Sarfati، موسس و مدیر Repecharge، معتقد است که جلبک‌های دریایی خاص یا گروهی از آن‌ها، تاثیرهای مثبت آرایشی بسیاری همچون کاهش نمایش چربی‌ها و خطوط و چروک صورت و نیز لایه‌برداری از پوست برای داشتن چهره‌ای بشاش را به همراه دارند. ترکیبات زنده موجود در برخی از جلبک‌ها می‌توانند در فرمولاسیون روشن‌سازی برای بهبود عملکرد تیروسیناز و فرآیندی که در آن سلول به تولید ملانین می‌پردازد، به کار گرفته شوند.

گزارش‌های تازه حاکی از آن است که صنعت محصولات دریایی رشد سریع جهانی در حدود 49درصد را تجربه می‌کند و ارزش کل این صنعت در سال 2014 رقمی در حدود 4/6میلیارد دلار بوده است. بر پایه گزارش سازمان غذا و کشاورزی (FAO)، محصولات دریایی پایه جلبک، از سال 1995، رشدی 176درصدی را به خود دیده‌اند که ادامه نیز خواهد داشت. در این میان آسیا بزرگترین بازار این نوع محصولات بوده که در سال 2015، حدود 55درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد. از سوی دیگر آمریکای شمالی نیز سریع‌ترین رشد را در به‌کارگیری این محصولات داشته است.