چاپ
دسته: اخبار
بازدید: 1822

زیبازی: با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه‌های سلامت، مراقبت از پوست و زیبایی بشر بیش از پیش برای رفع نیازهای خود به محصولات طبیعی و ارگانیک روی آورده است. از این منظر دریاچه ارومیه یکی از منابع غنی و ارزشمند در حوزه بهداشت و سلامت محسوب می‌شود.

 

مراقبت از پوست و زیبایی, نمک دریاچه ارومیه, محصولات آرایشی و بهداشتی, مراکز اسپا, اسپا, انرژی درمانی, ماساژ با استفاده از نمک دریاچه, اسپیر

 

انسان امروزی به این نکته پی برده که اگر بخواهد سلامتی و زیبایی خود را به‌طور دایمی و پایدار حفظ نماید باید همچون گذشتگان ارتباط خوبی با محیط پیرامون خود برقرار نماید. گروه متخصصین سلامت‌آفرینان میهن با تمرکز بر این مفهوم و با مطالعه رفتار مردم فلات ایران در گذشته‌های دور که از نمک دریاچه ارومیه به عنوان منبعی الهام بخش و شگفت انگیز برای سلامتی و درمان بیماری‌های پوستی خود استفاده می‌کردند بر آن شد تا تحقیقات جامعی را صورت دهد تا علاوه بر کشف رمز و رموز این دریاچه بتواند محصولی ارگانیک و طبیعی را به بازار عرضه نماید.

پس از مطالعات فراوان مشخص شد که حدود بیست و یک نوع ماده معدنی مختلف در نمک این دریاچه موجود است. این نوع از مواد و املاح معدنی در دو نقطه دیگر جهان که عبارتند از بحرالمیت در کشور اردن و دریاچه نمک آمریکا مشاهده شده است. هم اکنون محصولات آرایشی و بهداشتی مختلفی در این مناطق با استفاده از نمک این دریاچه‌ها تولید و به مصرف عموم رسیده که مورد استقبال بسیاری از دوستداران محصولات ارگانیک قرار گرفته است.

هم‌اکنون این شرکت محصول خود را تحت عنوان «نمک اسپیر» وارد بازار نموده است و مخاطبان هدف خود را کسانی قرار داده که به سلامتی روح و جسم اهمیت می‌دهند و به‌دنبال حفظ زیبایی و شادابی پوست خود به صورت ارگانیک هستند.

ازجمله مواد موجود در نمک دریاچه ارومیه می‌توان به

 

 همچنین نمک دریاچه به‌دلیل برخورداری طبیعی از یون‌های‌ فعال در درمان استرس و ایجاد آرامش بسیار موثر بوده و در کشور‌های‌ توسعه‌یافته به این خاصیت توجه ویژه‌ای شده است. به‌طوری که علاوه بر استفاده از این محصول در مراکز اسپا به صورت نخصصی، وجود این محصول در هتل‌های‌ چهار و پنج ستاره تبدیل به یکی از خدمات ویژه در سرویس حمام اتاق‌های‌ این هتل‌ها شده است.

 

مراقبت از پوست و زیبایی, نمک دریاچه ارومیه, محصولات آرایشی و بهداشتی, مراکز اسپا, اسپا, انرژی درمانی, ماساژ با استفاده از نمک دریاچه, اسپیر

 

   برای بهره‌مندی از خواص نمک دریاچه ارومیه راهکار‌های‌ زیر پیشنهاد می‌شود:

 

حمام با استفاده از نمک دریاچه

یکی از خدمات ویژه‌ای که مراکز اسپا ارایه می‌نمایند حمام نمک است. شما نیز اگر در خانه، وان حمام دارید می‌توانید از خواص شگفت‌انگیز این ماده ارزشمند بهره‌مند شوید به این صورت که حدود 250 گرم از نمک دریاچه را در حدود 60 لیتر آب ولرم حل نموده و در داخل وان دراز کشیده و استراحت نمایید.

پاکسازی و لایه‌برداری نواحی مرده پوستی:

پوست شما اولین سد دفاعی در مقابل آسیب‌های‌ بیرونی است که همواره دیواری بین محیط درون و بیرون بدن شما می‌باشد. برای این‌که شما پوستی زیبا و شاداب داشته باشید می‌توانید پس از شستشوی بدن خود در حمام، مقدار کمی نمک (پودر شده) دریاچه را بر روی نواحی مختلف پوست ماساژ داده و سپس بدن خود را آب‌کشی نمایید. این کار در ابتدا علاوه بر لایه‌برداری موجب پاکسازی منافذ عمیق پوستی شده و در مرحله بعد به جوانی و شادابی پوست شما کمک می‌کند.

ماساژ با استفاده از نمک دریاچه

امروزه در مراکز حرفه‌ای ماساژ و اسپا، ماساژ با استفاده از مخلوط نمک (پودر شده)  دریاچه با روغن‌های‌ مختلف، یکی از خدمات ویژه‌ای محسوب می‌شود که می‌تواند مخاطبان خود را به سر حد رضایت از خدمتی که دریافت می‌کنند برساند. به چه علت؟ پاسخ واضح است نمک دریاچه به‌دلیل وجود یون‌ها فعال خاصیت انرژی درمانی داشته و ضمن پاک‌سازی پوست به کاهش استرس و خلق آرامش کمک خواهد نمود.