زیبازی: هنگامی که صحبت از لیبل محصولات مراقبت از پوست به میان می‌آید، مصرف‌کنندگان نباید لزوما هر چیزی را که می‌خوانند باور کنند.

 

لیبل, محصولات مراقبت از پوست,  لیبل‌زنی, ضدحساسیت,

 

«زبان روی لیبل همیشه توضیح دقیقی از محصول درون بطری و یا تاثیرهای احتمالی محصول بر روی پوست ندارد.» پروفسور Rajani Katta از Baylor College of Medicine در هوستون آمریکا ادامه می‌دهد: «تولیدکنندگان ممکن است از زبان خاص با هدف بازاریابی استفاده کنند. از موضوعات و عبارت‌های یکسان بر روی محصولات مختلف، معانی گوناگونی دریافت شود و این کار را برای اینکه مفهوم درست را دریابیم سخت می‌کند. به‌عنوان مثال، بیماران ممکن است محصولی را انتخاب کنند که بر روی آن نوشته شده باشد «مناسب برای پوست‌های حساس» یا «ضدحساسیت» چراکه آنها براین باورند این محصولات بر روی پوستشان مهربان و‌ آرام خواهند بود و کمتر ایجاد حساسیت خواهند کرد. از آنجایی که این عبارت‌ها زیرلوای قانونی خاص از FDA قرار ندارند، بنابراین این احتمال می‌تواند وجود داشته باشد که محصولات ایجاد واکنش در بدن بنمایند.»

دکتر Katta همچنین توجه مصرف‌کنندگان را به این نکته جلب می‌کند که عبارت «کاملا طبیعی» برای اطمینان خاطر مصرف‌کننده برای استفاده محصول کافی نیست چراکه طبیعی بودن محصولات دلیل کافی برای مفید بودن آن نخواهد بود. به خاطر داشته باشید که پیچیک سمی تماما طبیعی است. اما حتی اگر یک محصول طبیعی برای پوست شما خوب باشد، ترکیب آن با افزودنی‌ها و نگهدارنده‌ها می‌تواند خطرناک باشد.

زبان مربوط به اسانس‌ها نیز ممکن است ایجاد سوءتفاهم کند. طبق قوانین فعلی لیبل‌زنی، تولیدکنندگان این اجازه را دارند که عبارت «بدون رایحه» بر روی محصولاتی که دارای رایحه‌های شیمیایی مورد استفاده برای کاربردی دیگر (مانند رطوبت‌رسانی) هستند را به کار گیرند به شرط اینکه کاربردی برای تغییر بوی محصول نداشته باشد. از سوی دیگر «بدون بو» ممکن است برای محصولاتی که از رایحه برای پوشش بوی قوی موجود استفاده شده به کار گرفته شود تا اینکه بوی جدیدی خلق شود.