چاپ
دسته: اخبار
بازدید: 3189

خانم حکیمه بخشی یکی از چهره‌های به نام و شناخته شده در رشته موآرایی (شنیون) در ایران و حتی در سطح بین‌المللی هستند. ایشان طی سال‌ها تلاش و کسب تجارب گوناگون در آموزش موآرایی موفق به برگزاری همایش‌های زیادی در سراسر ایران برای سالن‌دارها و هنرمندانی که مشتاق پیشرفت در رشته زیبایی و موآرایی هستند، شده‌اند. همچنین اقدام به افتتاح اولین آموزشگاه تخصصی ویژه موآرایی مطابق با استانداردهای بین‌المللی در تهران کردند. رشته‌هایی که در آکادمی بخشی در حال حاضر دایر هستند عبارتند از: شنیون، بافت مو، کوتاهی، رنگ‌مو، براشینگ، اکستنشن مو، دوره‌های مبتدی تا پیشرفته موآرایی و...

 

حکیمه بخشی, موآرایی, شنیون, آکادمی بخشی, بافت مو, براشینگ, اکستنشن مو, آکادمی جورج کات, فستیوال 2018 GK

 

از آنجایی که خانم حکیمه بخشی طی سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری هم به لحاظ مهارت فردی و هم رشد آکادمی بخشی در ایران و سطح بین‌الملل داشته‌اند، امسال آکادمی جورج کات ( یکی از معروف‌ترین آکادمی‌های بین‌المللی موآرایی) طی درخواست شخص آقای جورج کات (بنیانگذار فستیوال GK)، خواهان حضور تیم آکادمی بخشی به عنوان سفیر و نمایندگی رسمی ایران برای فستیوال 2018GK شد. در ادامه گفت و گوی زیبازی را با خانم بخشی می خوانید:

حس و حالتون را از برگزاری این رویداد که برای نخستین بار در ایران اتفاق می‌افتد برای ما بگویید با وجود مشکلاتی که کار گروهی در ایران دارد.

سلام و عرض ادب. ممنون بابت زحمات شما. حس عجیبیه! شوق به همراه فشار، هیجان به همراه نگرانی و یک عالمه حس‌های جورواجور. نه به خاطر شخص خودم! چون خدا رو شکر طی این سال‌ها خیلی روی عزت نفس و توانایی‌های خودم کار کردم و به توانایی شخص خودم ایمان دارم. خیلی شوق و هیجان دارم به لحاظ این‌که این رویداد بالاخره داره اتفاق می‌افته و از ایران قرار است یک تیم حرفه‌ای روی استیج‌های جهانی و فستیوال بزرگی مثل GK حضور داشته باشد. نگرانی و فشارم به خاطر همان موضوعی هست که خودتان هم اشاره کردید. ما به شدت در کارهای گروهی ضعف داریم و اکثرا دنبال منافع شخصی هستیم. من و تیم آکادمی بخشی شبانه‌روز در تلاشیم که بستر و شرایط راحت‌تری رو برای عزیزانی که مستعد رشد و پیشرفت هستند فراهم کنیم و هیچ چشمداشتی هم به این موضوع نداریم چون ایمان داریم که برد تیم ایران، برد صنعت زیبایی ایران هست و به طبع اون، ما هم عضو کوچکی از این جامعه هستیم از تاثیرات جانبی این موفقیت بهره‌مند خواهیم بود.

 

شما را با عنوان کارآفرین موفق بانوان در حوزه زیبایی می‌شناسند. نظر شما در این مورد چیست.

عزیزان به من لطف دارند. اینطورها هم نیست! من در حد و توان خودم سعی می‌کنم تجربیات و دانشی اندکی که به دست آورده‌ام را به علاقه‌مندانی که می‌خواهند رشد بیشتری داشته باشند به اشتراک بگذارم. از به اشتراک‌گذاری داشته‌هایم لذت می‌برم چون ایمان دارم اگر ظرفم را خالی نکنم نمی‌توانم داشته‌های جدیدی داشته باشم. طی این سال‌ها، سالن‌دارهای مطرح و خانم‌های مستعد زیادی از سراسر کشور و حتی از دیگر کشورها در آکادمی بخشی دوره‌های تخصصی رو گذراندن و اطلاعات خودشون رو به‌روز کردند و این باعث خرسندی بنده و تیم آکادمی بخشی هست که به ما اعتماد دارند و ما را انتخاب می‌کنند.

 

چه خواسته‌ای از همکاران خودتون، مسوولان و مقامات کشوری دارید؟

خوشبختانه طی این سال‌های فعالیت باوجود مشکلات زیاد حوزه زیبایی، کارنامه پاکی به همراه دارم. همیشه تلاش کرده‌ام چه شخصی و چه آموزشگاهی مطابق با عرف و قوانین جامعه پیش بروم.

خواسته زیادی ندارم. جز این‌که در کنار ما باشند و به عنوان حامی فقط حمایت کنند. اون هم معنوی نه مادی. صنف زیبایی به جرات جز مظلوم‌ترین صنف‌های کسب‌وکار ایران به حساب می‌آید. همانطور که می‌دانید هر خانمی که می‌خواهد در مخارج زندگی کمکی کند یا حتی به صورت مستقل از پس مخارج زندگی خود برآید، دو شغل رو برای خود در وهله اول انتخاب می‌کند: اول آرایشگری است و بعد از آن خیاطی! (البته رشته‌های دیگه هم وجود داره اما اغلب به این رشته‌ها گرایش پیدا می‌کنند) که اکثرا بدون دانش تخصصی و آموزش‌های اولیه وارد این حوزه می‌شوند. متاسفانه ارگان یا سازمان خاصی هدایتگر درستی برای این قشر نبوده و نیست! قشری که تاثیر بسیار مستقیم و تاثیرگذاری را در بدنه جامعه ما می‌گذارند.

لازم به توضیح است که سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی این سال‌ها زحمات زیادی برای این حوزه کشیده‌اند که جا داره همین‌جا از زحمات بی‌دریغ‌شان قدردانی کنم. اما به نظر بنده همکاری و مساعدت دیگر ارگان‌ها و حتی موسسات خصوصی را هم می‌طلبد. من از مسوولان انتظار دارم، قوانین و مقررات این حوزه را شفاف‌تر کنند تا دست سودجویانی که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند کوتاه شود. این صنف واقعا نیاز به حمایت و رسیدگی مضاعف دارد.

 

سطح فعلی تخصصی و مهارتی رشته موآرایی نسبت به 5 سال پیش در ایران را چگونه می‌بینید؟

دغدغه شخصی من رشد فردی خودم در زندگی و در کارم هست. خوشبختانه هر روز شاهد چهره‌های جدیدی هستم در آکادمی بخشی که رشد زیادی کرده‌اند و در تلاش برای یادگیری هستند. این موضوع برای من خیلی خوش‌آیند است و لذت بخش. یادم است مشاورم 5-6 سال پیش به من می‌گفت خانم بخشی، بزرگترین تهدید شما این‌ است که این رشته زیاد از حد خلوته و شما رقیب ندارید! اما مطمئن باشید تا چند سال آینده هنرجویان شما از سراسر ایران، خودشان متخصص می شوند و اعلام حضور می‌کنند! همین اتفاق هم افتاد و این موضوع بسیار باعث خرسندی ‌ام است چون من را هر روز به چالش می‌کشد که بیشتر تلاش کنم و چیزهای بیشتری یاد بگیرم. امیدوارم رشد و پیشرفت این رشته در ایران هر روز دانش‌بنیان‌تر از قبل بشود و شاهد بالا رفتن هر روزه پرچم کشور عزیزمان در استیج‌ها و عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

 

برنامه شما برای آینده نزدیک چیست؟

از روزی که شروع کردم به فعالیت در این رشته، توی ذهنم این‌رو تصویرسازی می‌کردم که یک مجتمع بزرگ فوق‌تخصصی در رشته موآرایی با کلیه امکانات در ایران افتتاح کنم که از صفر تا سطح فوق‌پیشرفته را به صورت اصولی مطابق با استانداردهای روز دنیا به علاقه‌مندان آموزش دهم. خدارو شکر با کمک تیم بسیار دلسوز و مشاوران خوبی که دارم هر روز داریم به این اهداف نزدیک‌تر می‌شویم. به زودی خبرهای خیلی خوبی از آکادمی بخشی خواهید شنید که مطمئنم باعث خوشحالی خانواده بزرگ آکادمی بخشی خواهد شد.

 

ضمن تشکر از شما، ‌آیا پیامی برای خانم‌هایی که می‌خواهند رشد و پیشرفت کنند دارید؟

ممنون از شما. انرژی و اشتیاقی که در گذشته از خودمان بروز دادیم شرایط امروز ما را ساخته است. توصیه‌ای که برای عزیزان دارم. این‌که اول روی کاغذ بنویسند کی هستند؟ بعد مشخص کنند چه نقاط ضعف و قوتی دارند؟ چه فضا و امکاناتی در اختیار آن‌هاست؟ از زندگی که یکبار به آن‌ها هدیه داده شده چه چیزی و با چه کیفیت می‌خواهند؟

 

حکیمه بخشی, موآرایی, شنیون, آکادمی بخشی, بافت مو, براشینگ, اکستنشن مو, آکادمی جورج کات, فستیوال 2018 GK,

حکیمه بخشی, موآرایی, شنیون, آکادمی بخشی, بافت مو, براشینگ, اکستنشن مو, آکادمی جورج کات, فستیوال 2018 GK,

 

 

درباره فستیوال GK

این رویداد یکی از 5 رویداد بزرگ و مهم بین‌المللی در رشته زیبایی است که توسط آقای جورج کات، یکی از نامداران و صاحب سبک‌های رشته موآرایی و زیبایی  در دنیا، هر سال در تاریخ 24 الی 26 نوامبر در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود. در این رویداد هنرمندان، پیشکسوت‌ها و نامداران رشته زیبایی با هم به رقابت می‌پردازند و حتی طی کلاس‌ها و همایش‌ها متنوع با تبادل دانش و مهارت می‌کنند. امسال قرار است تا آکادمی بخشی به عنوان تنها نماینده ایران برای شرکت در این فستیوال بزرگ تیم ویژه به همراه داشته باشد.

با این هدف پروژه فراخوان جهت گردآوری تیم ویژه فستیوال از بین هنرمندانی که مستعد هستند و خواهان سکویی برای شناخته شدن در سطح بین‌المللی هستند، کلید خورد. طی برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده این پروژه از خردادماه 1397 آغاز شده و در چهار مرحله به تفکیک زیر در حال برگزاری است.

مرحله اول: فراخوان ارسال آثار

مرحله دوم: آزمون عملی متقاضیان

مرحله سوم: جلسه‌های توجیهی و تکمیلی فستیوال

مرحله چهارم: آموزش‌های تخصصی از طرف هیات مربیان آکادمی جورج در آکادمی بخشی واقع در تهران

تاریخ اعزام تیم به فستیوال بزرگ GK آذرماه 1397 خواهد بود.

 

 نشریه زیبازی به عنوان رسانه پشتیبان،‌ تا پایان این فستیوال پوشش خبری آن را انجام خواهد داد. طبق توافق نامه انجام شده بین طرفین، زیبازی از طریق تمام کانال های ارتباطی این اکادمی، به مخاطبین آن معرفی خواهد شد، با تشکر از همکاری آقای مجتبی منصوری و سرکار خانم حکیمه بخشی. این نشریه در تمام رویدادهای آینده مرتبط با فستیوال در بین شرکت کندگان توزیع نیز خواهد شد، فرصتی بی نظیر برای برندهایی که به دنبال مشتری از میان سالن ها و ارایشگران هستند.