مهر: نخستین مدرسه تابستانی بین المللی طب ایرانی در قالب برنامه مشترک با حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد. به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، این مدرسه تابستانی در قالب برنامه مشترک دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دفتر مطالعات تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو در ایران و با حمایت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، آغاز به کار کرده است.

 

 

دکتر آرمان زرگران معاون بین الملل دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از حضور ۷ شرکت کننده خارجی از کشورهای هند، پاناما، موریس و اوگاندا در این مدرسته خبر داد و گفت: متأسفانه یکی از شرکت کنندگان از کشور مکزیک که پرواز وی از طریق آمریکا بود، دو روز مانده به سفر، به دلیل اینکه مقصدش کشور ایران بوده، با ویزای ترانزیت وی در آمریکا مخالفت می شود و از شرکت در مدرسه باز می ماند.

دبیر این مدرسه تابستانی خاطرنشان کرد: این مدرسه تابستانی از ۱۴ تا ۲۴ مرداد به مدت ۱۰ روز برپا می شود و در سه روز پایانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز میزبان خواهد بود. مراسم افتتاحیه این مدرسه با حضور دکتر رامین کردی معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمدرضا شمس اردکانی مدیرعامل بنیاد طب ایرانی، دکتر هادی ایمانیه نماینده تام الاختیار وزیر در طب ایرانی، دکتر محمود خدادوست مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، دکتر حسین رضایی زاده رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مهتا محق مدیر بخش فرهنگی یونسکو در ایران و جمعی از معاونین و اعضای هیات علمی دانشکده طب ایرانی این دانشگاه برگزار شد. در ادامه دانشجویان خارجی خود را معرفی کردند و به بیان سابقه تحصیلی و نیز پیشینه مطالعات و پژوهش های خود به ویژه در زمینه طب سنتی پرداختند.