چاپ
دسته: اخبار
بازدید: 950

زیبازی: بر پایه گزارش Global Wellness Institute، افراد خوش‌چهره مزیت‌های بسیاری را در زندگی خواهند داشت. تمایل بیشتری به استخدام آن‌ها وجود دارد، بیشتر دریافت می‌کنند، با تنبیهات بیشتری مواجه می‌شوند و باهوش‌تر و قابل اعتمادتر به نظر می‌آیند.

این تحقیق تصریح می‌کند که افرادی که چهره چندان زیبایی ندارند ممکن است با قضاوت‌های منفی مواجه شوند همانند ناپایداری احساسی یا تنبلی. در نخستین تحقیق در این گزارش که در دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد، 26 تصویر از چهره افرادی که دارای نقایصی در چهره‌شان مانند اسکار، آماس پوستی، زخم‌های کوچک بودند به داوطلبین نشان داده شد. همان چهره‌ها را بعدا اصلاح کردند و به نمایش گذاشتند که در نتیجه کامنت‌های مثبت بیشتری دریافت کردند. ارتباط بین زیبایی و سلامتی چندان روشن نیست. تفکر ناسالم نسبت به زیبایی می‌تواند بیانگر این نکته باشد که «زیبایی خوب است» جایی که افراد بیشتر براساس این‌که چه ظاهری دارند قضاوت می‌شوند تا این‌که چه رفتاری دارند.

دکتر Chatterjee می‌گوید: «نخستین تحقیق ما نشان داد که مردم برداشت‌های عمیقی نسبت به شخصیت افراد بر پایه ویژگی‌های سطحی دارند. چهره‌های دارای عیب از نظر آن‌ها شخصیت‌های دارای عیب می‌سازند. صنعت آرایشی می‌تواند این داوری‌ها را تعدیل کند. داوری‌هایی که قضاوت‌های نادرستی راجع به سلامتی انسان‌ها در کار و ارتباط با هم دارند.