چاپ
دسته: اخبار
بازدید: 1259

به تازگی، لاین موآرایی فانتزی در ایران را راه اندازی کرده ایم

  حکیمه بخشی مدرس نمونه کشوری و طراح بین‌المللی مو، موسس نخستین آکادمی تخصصی ویژه موآرایی (شنیون) در ایران و  مولف چند جلد کتاب آموزش موآرایی و پک کامل سی‌دی آموزشی شینون است. وی که فارغ التحصیل هنر از دانشگاه تهران است، دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی خود را در کشورهای امارات، ترکیه، سوریه، مالزی، روسیه و... گذرانده و مدارک تخصصی فنی و حرفه‌ای در ۸ رشته زیبایی را دریافت کرده است.  از افتخارات خانم بخشی، آماده‌سازی و مدیریت نخستین تیم آرایشگری ایران برای شرکت در فستیوال بین‌المللی زیبایی ۲۰۱۸ GK در روسیه بود که برای نخستین بار در تاریخ زیبایی ایران رخ داد و تیم ایران به‌عنوان تیم برگزیده از لحاظ کار تیمی با بالاترین امتیاز گروهی (در رشته‌های شنیون، میکاپ، رنگ و لایت، کوپ و کوتاهی و طراحی ناخن) از بین ۲۳ کشور صاحب‌نام و مدعی قهرمانی، شناخته شد. زیبازی؛ اسپانسر رسانه‌ای این رویداد بود و گزارش مفصلی از آن را در شماره‌های قبلی منتشر کردیم. در این شماره به بهانه راه‌اندازی لاین موآرایی فانتزی برای نخستین بار در ایران به وسیله آکادمی بخشی، گفت و گویی را با موسس آن انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

حکیمه بخشی, صنف آرایشگری ایران,  آکادمی تخصصی ویژه موآرایی, طراحی ناخن, آموزش شینون, آکادمی بخشی, موآرایی فانتزی, استایل فشن

 

 سرکار خانم بخشی؛ آخرین باری که با هم مصاحبه داشتیم بعد از بازگشت تیم موفق زیبایی ایران از فستیوال GK2018 بود. از آثار و نتایج این رویداد برایمان بگویید.

دقیق نمی‌توانم به این سوال پاسخ دهم چون برای نخستین باری بود که این رویداد در تاریخ زیبایی کشور اتفاق افتاد و نتایج مختلفی داشت که برای بنده هم جالب بود. با توجه به بازخوردهایی که تا به‌حال داشتیم به لطف پرودگار و همت تیم همیشه همراه آکادمی بخشی، توانستیم تاثیر مثبت و سازنده‌ای در صنعت آرایشگری ایران بگذاریم.

هدف اصلی ما از برگزاری این رویداد (فستیوال 2018GK) این بود که بتوانیم صنف آرایشگری را با بُعد جهانی و هنری این رشته بیشتر آشنا کنیم و افرادی که در رشته فعال هستند را تشویق کنیم تا علمی‌تر و اصولی‌تر به حرفه توجه کنند. درحال‌حاضر افراد و گروه‌های زیادی در حال تدارک و تمرین برای شرکت در فستیوال‌ها و مسابقات ملی و بین‌المللی هستند و در این مسیر از آکادمی بخشی مشاوره و راهنمایی می‌خواهند که این موضوع باعث خرسندی و افتخار ماست.

 

اصولا در آکادمی به‌دنبال چه هدفی هستید؟

هدف اصلی من در آکادمی بخشی، آموزش اصولی و حرفه‌ای کلیه رشته‌های موآرایی نظیر شنیون، بافت، براشینگ، اکستنشن، کوتاهی، رنگ‌مو و... با استانداردهای بین‌المللی و روز دنیاست. برای رسیدن به این هدف هر روز در تلاشیم تا مربیان آکادمی را تقویت کنیم که بتوانند بالاترین راندمان آموزشی را برای عزیزانی که به ما اعتماد می‌کنند و از اقصی‌نقاط ایران و دیگر کشورها به آکادمی بخشی مراجعه می‌کنند داشته باشیم. امیدوارم خیلی زود شاهد ارتقای کلیه خدمات سالن‌های زیبایی در ایران باشیم به‌طوری که بانوان ایران‌زمین شایسته آن هستند.

 

آیا برای دوره بعدی فستیوال در حال برنامه ریزی هستید؟روند کاری شما چه تفاوتی خواهد داشت؟

بله. در حال برنامه‌ریزی هستیم. ولی این‌بار صرفا در جایگاه مدیر تیم حضور خواهیم داشت. با توجه به تجربه سال قبل و آگاهی از نقاط قوت و ضعفمان برای دوره بعد به امید پروردگار با قدرت بیشتر و تاثیرگذارتر از قبل حضور پیدا خواهیم کرد.

 

حکیمه بخشی, صنف آرایشگری ایران, آکادمی تخصصی ویژه موآرایی, طراحی ناخن, آموزش شینون, آکادمی بخشی, موآرایی فانتزی, استایل فشن

 فکر می‌کنم ارتباط خوبی با سالن‌ها و علاقمندان شهرستانی برقرار کرده اید و از دوره ها به خوبی در حال استفاده هستند. لطفا در این مورد توضیح دهید؟

به لطف پرودگار، بله. در پایان تمامی دوره‌هایی که در آکادمی‌بخشی برگزار می‌شوند، فرم نظرسنجی به هنرجویان داده می‌‌شود که خوشبختانه درصد رضایت بالایی را شاهد بوده‌ایم. با توجه به اطلاعاتی که واحد ثبت‌نام در سال گذشته و امسال داشتیم، 40درصد از هنرجویان ما را بانوان هنرمند شاغل در تهران و ۵۰درصد بانوان موفق و هنرمند دیگر شهرهای کشور عزیزمان و 10درصد هنرجویان خارجی که به ما اعتماد کردند، تشکیل می‌دهند.

 

 کمی راجع به استایل فانتزی و فشن موآرایی که به تازگی کاربر روی آنها را در ایران آغاز کرده اید بگویید. هدف از معرفی این دوره ها چیست؟

نخستین دوره استایل فانتزی مو در ایران در بهار سال ۱۳۹۸ برگزار شد که با توجه به اینکه اصلا تبلیغاتی برای ثبت‌نام نداشته‌ایم و از هنرجویان منتخب دوره‌های قبل دعوت به حضور شده بود، استقبال خیلی خوبی شد. دوره جذاب و فراموش نشدنی و برای بنده خیلی هیجان‌انگیز بود.

متاسفانه هنوز هنرمندانی که در رشته زیبایی فعال هستند اطلاعات کافی درباره استایل فشن، فانتزی، پستیژ و دیگر لاین‌ها ندارند. هدفم این است که سال‌های آینده این لاین‌رو در ایران تکمیل کنم تا شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه باشیم. با توجه به پشتکار، استعداد و خلاقیتی که از بانوان ایران عزیزم در این سال‌ها شاهد بوده‌ام، ایمان دارم که آینده خیلی باشکوهی در این لاین شاهد خواهیم بود.

با توجه به تجربه سال قبل درخصوص اعزام تیم منتخب زیبایی ایران به فستیوال جهانی خلاء آموزش این لاین‌رو خیلی جدی لمس کردم و هدفم را برای سال جدید بر آن گذاشتم تا با برگزاری این لاین بتوانیم به‌عنوان یک شتابدهنده، عزیزان علاقه‌مند را وارد عرصه‌های ملی و بین‌المللی کنیم.

صحبت پایانی شما را هم می‌شنویم.

خیلی خوشحالیم از این‌که اعتماد به آکادمی‌بخشی آنقدر رشد کرده است که شاهد تقلیدهای زیادی از برنامه‌ها و ایده‌های آکادمی بودیم. قطعا این موضوع باعث می‌شود ما انرژی بیشتری نسبت به کارمان و نتایج آن به‌دست بیاوریم. روزانه تعداد زیادی از هنرمندان موفق داخلی و خارجی از سالن‌های معروف تهران تا دیگر شهرهای ایران و حتی دیگر کشورها به آکادمی‌بخشی برای به‌روزرسانی و یادگیری تکنیک‌های جدید مراجعه می‌کنند. امیدوارم شاهد بازار رقابتی سالم در ایران باشیم تا همه باهم بتوانیم در کنار هم بیشتر رشد کنیم و بیاموزیم.

سپاسگزارم از وقتی که گذاشتید.

به امید جهانی شدن نشریه خاص و جذاب شما.

 

 حکیمه بخشی, صنف آرایشگری ایران, آکادمی تخصصی ویژه موآرایی, طراحی ناخن, آموزش شینون, آکادمی بخشی, موآرایی فانتزی, استایل فشن