زیبازی / گروه خبر: ۱۶ تیرماه در شهر اهوازی همایش باعنوان "همایش آموزشی آرایشی " در محل سالن همایش‌های هتل بین‌المللی پارس و با همکاری اتحادیه آرایشگران اهواز و کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شد و اساتید در ۵ بخش و حول محور مو و پوست به ارایه مقالات پرداختند.

در این همایش، شرکت پردیس زیبایی، از اساتید اهل فن و باسابقه دعوت به عمل آورد تا هریک با بیان نکات و استفاده از تکنیک‌ها، گام‌هایی برای ارتقا و بهبود مهارت‌های سالن‌های زیبایی شهر زیبای اهواز برداشته باشند. اساتید حاضر در همایش مذکور خانم‌ها گلزاری، ندا خاکی، پریسا سِرپاک، پیمانه جانی و سحر صحرایی بودند که هرکدام با کوله‌باری از تجربه سعی برآن داشتند تا اطلاعات و تجریبات خود را به حاضرین انتقال دهند.

همایش در ۵ بخش جذاب احیای مو، فیشال قبل از میک‌آپ برای عروس، کوتاهی مو، شنیون و میک‌آپ عروس برنامه‌ریزی شده بود و شرکت‌کنندگان علاقه‌مند از سراسر شهر اهواز امکان حضور و کسب دانش را داشتند.

از نکات حایز اهمیت این همایش درصد رضایت بالای شرکت‌کنندگان در فرم‌های نظرسنجی و بازخوردهای کلامی بوده است که امید برآن است که برگزاری چنین برنامه‌هایی به‌صورت مستمر سبب بهبود کیفیت کسب‌وکارهای زیبایی شود.

در بخش مراقبت‌های پوستی که با حضور سرکار خانم سِرپاک مدرس ماساژ و مراقبت‌های پوست همراه بود، سوالات متعدد شرکت‌کنندگان منجر به ارایه نکاتی در ارتباط با فیشال برای عروس‌ها شد:

- پاکسازی و فیشال قبل از هر اقدام آرایشی می‌تواند سبب ماندگاری بیشتر و بهتر مواد میک‌آپ بر روی پوست شود.

- بهترین انتخاب برای چنین فیشال‌هایی استفاده از لایه‌بردارهای ملایم، ماسک‌های سم‌زدا و آبرسانی مناسب در انتهای کار است.

از نکاتی دیگری که این مدرس پوست متذکر شد، کمک گرفتن از ماساژهای ضداسترس برای کاهش برانگیختگی و تنش‌های مرسومی که عروس‌ها دارند، بود. او به سالن‌داران زیبایی همگام شدن با متد روز دنیا ازجمله ویال‌تراپی در جلسات مراقبت پوست را توصیه کرد. از نکات مهم دیگر تاکید مدرس بر ارتقای سطح تکنیک‌های ماساژ صورت و استفاده هرچه بیشتر از هنر جادویی انگشتان بود. سرپاک گفت: در چند سال اخیر اغلب هنرجوها و فیشالیست‌ها به سمت استفاده از دستگاه‌های مراقبتی سوق داده شده‌اند. غافل از آن‌که ماساژ یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک جلسه مراقبت از پوست است و آنچه انگشتان هنرمند یک فیشالیست یا بیوتی تراپیست می‌تواند به فرد منتقل کند، هیچ دستگاهی نخواهد توانست. ماساژ صحیح، با اجرای تکنیک‌های اصولی و با ریتم متناسب چنان آرامشی به مراجع شما منتقل می‌کند که مثال زدنی است، از فراگیری ماساژ غافل نشوید.