زیبازی: ماساژ می‌تواند باعث رشد مجدد بافت عضلات پس از آسیب‌دیدگی شود حتی وقتی بر اندام غیرآسیب‌دیده اعمال می‌شود. تحقیق انجام شده در دانشگاه CSU امریکا و دانشگاه کنتاکی بر این موضوع صحه گذاشته است.

ماساژ, ماساژ درمانی, مراکز ماساژ, مراکز اسپا

در مقاله‌ای که در نشریه The Journal of Physiology چاپ شده است، محققین نشان دادند که ماساژ به خاطر ساخت پروتیین در سلول‌ها می‌تواند به رشد سریع‌تر عضله کمک کند. این تحقیق نشان داد هنگامی که یک پا ماساژ می‌گیرد رشد پای دیگری که ماساژ نگرفته است نیز تسریع می‌شود. عضلات در طی مدتی که فعالیتی نمی‌کنند از بین می‌روند حتی در دورانی که خواب هستیم یا در بیمارستان بستری و رشد دوباره آن‌ها نیز، به خصوص در افراد مسن، سخت است. ماساژ،درمانی بسیار ساده است که می‌تواند درد را کم کند، استرس و اضطراب را کاهش دهد، انعطاف‌پذیری را بیافزاید، ایمنی را افزایش دهد و جریان خون که عاملی ارزشمند برای بازسازی عضله است را بهبود بخشد.

Karyn Hamilton و Ben Miller که نویسندگان مقاله هستند به این نتیجه رسیدند که ماساژ یک عضو می‌تواند بر عضو دیگری که ماساژ نگرفته تاثیر بگذارد. به عنوان مثال چنانچه نتوانستید پای آسیب‌دیده خود را ماساژ دهید، کار بر روی پای دیگر می‌تواند به بهبود پای آسیب‌دیده کمک کند. این یک یافته بی‌نظیر است که می‌تواند انقلابی در این حوزه از سلامت ایجاد کند.