چاپ
دسته: اخبار
بازدید: 555

برای هماهنگی های لازم در خصوص برگزاری همایش به اتفاق اقای موحدی به هتل المپیک رفته بودم که سایر دوستان رو هم اونجا ملاقات کردم. سرکار خانم دکتر عالمی، اقای قدسی و اقای ذکریاپور.فرصت رو مغتنم شمردم تا گپی با دوستان در خصوص برگزاری همایش و اقدامات  انجام شده بزنم و مخاطبان عزیز رو در جریان این رویداد قرار دهم.

مسابقه ملی ماساژ, علیرضا موحدی نایینی, انجمن صنفی ماساژ, سیما عالمی,  مسابقات ماساژ,

 

هدف از برگزاری این رویداد چه  بوده است؟


 علیرضا موحدی نایینی هستم، نایب رییس انجمن صنفی ماساژ ورییس اولین کنگره علمی و دومین مسابقه ملی ماساژ. هدف از برگزاری این رویداد ایجاد بستری برای محک زدن مهارت های افراد در بخش مسابقه و استفاده از اطلاعات افراد تخصص، سخنرانی هایشان و کارگاه های علمی بوده است.


سیما عالمی هستم، دکترای سلامت، بازرس اصلی انجمن صنفی ماساژ و دبیر اجرایی اولین همایش علمی ماساژ و دومین مسابقه ملی ماساژ. هدف ما از برگزاری این رویداد، ایجاد هم افزایی و اتحاد بین فعالان این صنف در راستای رشد و ارتقای این صنعت است.
ماساژ، یک علم بین رشته ای ست و در رشته هایی مثل پرستاری، علوم اعصاب و ... کاربرد دارد. هدف ما از برگزاری بخش همایش علمی ماساژ این است که تحقیقات انجام شده در این رشته در اختیار تمام شاغلان در این رشته و رشته های مرتبط قرار بگیرد. همچنین عموم نیز بتوانند از این اطلاعات آگاه شوند. در رابطه با بخش مسابقه، به عنوان هدف بلندمدت قصد داریم مسابقات ماساژ را مانند مسابقات ورزشی در سطح ملی و بین المللی برگزار کنیم. این مسابقات فعلا در سطح کشور برگزار می شود به امید آنکه بتوانیم افراد شایسته در این حرفه را برای مسابقات جهانی آماده و اعزام کنیم.


 در این باره اقداماتی هم انجام شده؟


عالمی: بله، با اداره کل فنی حرفه ای در این رابطه صحبت شده اما به مرحله اجرا نرسیده است. امیدواریم بتوانیم از بین برندگان امسال یا سال آینده برگزیدگانی را برای مسابقات خارجی اعزام کنیم. البته به علت محدودیت ها و حساسیت های موجود، بیشتر هدفمان مسابقاتی است که در کشورهای اسلامی مثل مالزی برگزار می شود.
علاوه بر مسابقه سخنرانی های مفیدی هم داریم که سعی کردیم آموزشی و در زمینه های مختلفی مثل بازاریابی، قوانین کار، آسیب شناسی، روابط کار، کارآفرینی و ... باشد. کارگاه های آموزشی مفیدی هم برای استفاده شرکت کنندگان در نظر گرفته شده که برای شرکت در آن ها نیز مدرک رسمی ارایه می شود که هم می تواند رزومه ای برای افرادی باشد که در این زمینه فعالیت می کنند، هم به عنوان دوره گذرانده شده برای افرادی که قصد مهاجرت دارند. علاوه بر مدرک هر کارگاه، یک مدرک هم برای حضور در همایش به حاضرین ارائه می شود.


سطح مقالات و آموزش ها برای چه افرادی است؟


سطع مقالات بنابر استانداردهای علمی پژوهشی برگزیده شده و آموزه های مختلفی در زمینه های مختلف پوشش می دهد. تمام آموزش ها از پایه شروع می شود و برای افراد با هر سطحی قابل استفاده است و احتیاج به پیش نیاز خاصی هم ندارد.


 تا الان چه اقداماتی در راستای اجرای رویداد انجام شده اعم از دعوت ها، اخذ مجوز و..


عالمی: از طریق روابط عمومی از ریاست های فدراسیون های مختلف، نمایندگان مجلس، ریاست محترم سازمان فنی حرفه ای و مدیران ارشد و میانی سازمان های مختلف دعوت به عمل آوردیم. هم چنین از صدا و سیما و ۶ خبرگزاری مختلف ملی برای پوشش خبری کامل دعوت کردیم.

 دستورالعمل کارگروه آزمون و علمی به چه صورت هست؟


 عباس ذکریاپور هستم عضو هیات رییسه انجمن صنفی و خزانه دار انجمن و در همایش به عنوان مسوول برگزاری مسابقات فعالیت می کنم. مسابقات در ۲ بخش تئوری ( با ۳۰ نمره) و در بخش عملی ( با ۷۰ نمره) برگزار خواهد شد. سرفصل ها بر اساس استاندارد کاربر ماساژ سازمان فنی حرفه ای تنظیم شده است. در بخش تئوری طراحی سوالات کاملا به صورت قرنطینه صورت گرفته است.
در بخش عملی نیز فراخوانی در سطح کشور برای انتخاب داوران داده شده است که از بین اساتیدی که رزومه فرستادند گلچینی از بهترین ها انتخاب شدند. تیم داوری از ۷ نفر داور برای بخش خانم ها و ۷ نفر داور در بخش آقایان تشکیل شده است. ملاک بخش عملی مسابقه نیز میانگین نمره ۷ داور است.


رویداد امسال چه تفاوت هایی نسبت به پارسال دارد؟


عالمی: پارسال به دلیل اولین تجربه و در واقع تابو شکنی که انجام شد نگرانی و مشکلات بابت اخذ مجوز و حواشی خیلی زیاد بود. به همین دلیل فرصتی برای فراخوان داوری نبود و از پتانسیل های موجود برای انتخاب داوران استفاده شد. با این حال سعی کردیم با بالاترین دقت مسابقات برگزار شود. اما امسال داوران طبق فراخوان و از سطح کشور انتخاب شدند.سوال های آزمون تئوری نیز مثل امسال بر اساس استاندارد آموزش فنی حرفه ای بود.
امسال علاوه بر مسابقه بخش همایش علمی و ارایه مقالات و کارگاه های جانبی نیز اضافه شده است.


 چه اشخاص و با چه اهدافی می توانند در همایش شرکت کنند؟


 بهرام قدسی هستم رییس هیات مدیره انجمن صنفی ماساژ استان تهران. ما در بازار هدف این همایش تمامی فعالان این رشته را در نظر گرفتیم به طوری که برنامه ها هم مناسب افراد تازه کار و هم مناسب افراد باتجربه باشد. چه در بخش علمی و چه در کارگاه های جانبی.

 

 شرایط نمایشگاه و غرفه ها چگونه است؟


قدسی: اولین نمایشگاه تخصصی ماساژ با بیشترین غرفه در سطح کشور در این دو روز برگزار خواهد شد. این فضا دارای ۲۳ غرفه با متراژهای مختلف است که شامل غرفه هایی با محتوای آموزشی، خدماتی و تجهیزاتی می شود. هم چنین خرید و فروش محصولات و خدمات نیز آزاد است.


شرایط اسپانسرینگ رویداد به چه صورت بوده است؟


قدسی: اسپانسرینگ هم طی فراخوان اعلام شده انجام شد و فضای تبلیغاتی برای همکاران فراهم شد تا بتوانند نهایت بهره وری را داشته باشند. اسپانسرینگ در ۲ فرمت طلایی و نقره ای صورت گرفت که فرمت طلایی ۲ ویژگی بیشتر نسبت به نقره ای دارد. اولا تبلیغاتی که در کنار پک هایی که به شرکت کنندگان داده می شود وجود دارد و دوم زمانی که برای سخنرانی عزیزان در نظر گرفته شده است.


هنوز هم فرصت برای اسپانسرینگ هست؟


اسپانسر طلایی خیر، چون نمی خواهیم با اختصاص زمان زیاد به تبلیغات، رویکرد بیزینسی به رویداد بدهیم. اما به صورت اسپانسر نقره ای و تهیه غرفه امکانش وجود دارد. در پایان، خطاب به تمام کسانی که شاغل در این رشته هستند باید بگویم این رویداد در راستای اهداف کلان صنفی برنامه ریزی شده و به هیچ عنوان مسائل و منافع شخصی در آن راه ندارد. همکاران عزیز من تمام تلاششان را در ۶ ماه گذشته در راستای این اهداف به کار گرفتند تا در ۳ حوزه آموزش، خدمات و تجهیزات وابسته بتوانیم پتانسیل خوبی برای رشد و تکامل این صنف ایجاد کنیم.
امسال رسانه های ملی را نیز دخیل کردیم که موجب فرهنگ سازی، پیشرفت و موفقیت افراد شاغل در این زمینه در سطح کشور شویم.

 مسابقه ملی ماساژ, علیرضا موحدی نایینی, انجمن صنفی ماساژ, سیما عالمی,  مسابقات ماساژ,