زیبازی: سنای مکزیک به اتفاق آراء آزمایش بر روی حیوانات برای محصولات آرایشی را ممنوع کرد

مجلس سنای مکزیک در دوم سپتامبر 2021 با اصلاح قانون سلامت عمومی استفاده از حیوانات جهت آزمایش برای محصولات آرایشی و بهداشتی را ممنوع کرد.

بنابراین مکزیک اولین کشور در آمریکای شمالی و چهل و یکمین کشوری در سطح جهان خواهد بود که این آزمایش ها را ممنوع اعلام کرده است.

سناتورهای مجلس مکزیک در یک رأی وحدت رویه با (103 رای موافق)، تغییرات پیشنهاد شده توسط نمایندگان در پروژه ­ای با هدف ممنوعیت آزمایش حیوانات برای محصولات آرایشی و بهداشتی را تصویب کردند. این لایحه برگرفته از طرحی است که در آوریل 2019 توسط سناتور ریکاردو مونرئال اوویلا ارائه شد.

در نتیجه­، قانون بهداشت عمومی کشور (Ley General de Salud) هرگونه تولید، واردات یا بازاریابی محصولات آرایشی بهداشتی را که بر روی حیوانات آزمایش شده­ اند یا حاوی مواد تشکیل دهنده یا ترکیبی از مواد آزمایش شده بر روی حیوانات هستند را ممنوع اعلام کرد.

این لایحه توسط گروه ­های حامی حقوق حیوانات، انجمن انسانی بین المللی مکزیک و Te Protejo حمایت شد. این سازمان ­ها در خصوص طرح مصوب این­چنین گفتند: "ما بسیار خوشحال هستیم که می ­بینیم مکزیک، اولین کشور در آمریکای شمالی است که آزمایش زیبایی روی حیوانات را غیرقانونی اعلام کرده است و از سناتور ریکاردو مونرال، حامی لایحه ­ی ما و همه ­ی نمایندگان کنگره و همچین بانوان محترم به خاطر حمایت و پایان دادن به این آزمایشات بر روی حیوانات جهت تولید محصولات آرایشی در مکزیک سپاسگزاریم."

سناتور ریکاردو مونرئال اوویلا نیز طی بیانیه­ای ممنوعیت استفاده از حیوانات را برای آزمایشات مربوط به لوازم آرایشی در صنایع، تاریخی خواند.

این لایحه همچنین توسط Lush ، Unilever ، P&G ، L'Oréal ، Avon و دیگر کمپانی­ ها در صنعت زیبایی، که با HSI در سطح جهانی از طریق ارزیابی ایمنی بدون حیوانات (AFSA) در راستای همسویی با سیاست ­ها، با اقدامات آموزشی برای حمایت از ضعفا فعالیت می­ کنند، پشتیبانی شد. شرکت­ ها و مقامات دولتی در حال گذار از آزمایش بر روی حیوانات، به سوی استفاده از روش­های پیشرفته بدون نیاز به آزمایش بر روی حیوانات هستند.

با اضافه شدن مکزیک به این طرح، آزمایش بر حیوانات برای لوازم آرایشی در 41 کشور و 10 ایالت برزیل و 7 ایالت دیگر در ایالات متحده به طور رسمی ممنوع شده است. سه ایالت دیگر ایالات متحده: نیوجرسی، رود آیلند و نیویورک، در حال بررسی طرح ­های مشابه هستند و دولت فدرال در ایالات متحده و کانادا در انتظار تصویب این طرح هستند.