ایسنا: معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان گفت: توسعه گردشگری بر پایه غذاهای دریایی از برنامه‌های کمیته راهبردی گردشگری دریایی در گیلان است.


حمیدرضا آذرپور با اشاره به بهره‌برداری از دریا برای مقاصد گردشگری اظهار کرد: استفاده از موجودات دریایی در طب سنتی در گذشته رایج بود. وی به استفاده از دریا به منظور راه‌اندازی کشتی‌های بیمارستانی در راستای ارتقای سطح سلامتی و مداوای بیماران در مناطق ساحلی و جزیره‌ها در نقاط مختلف دنیا اشاره کرد و افزود: ساخت مجتمع‌های آب‌درمانی و ماساژ مجهز در کنار ساحل زیر نظر متخصصان طب دریا از موارد استفاده از دریا در پزشکی است.
این مسوول با بیان اینکه ایجاد تاسیسات، موسسه‌ها و ساخت شناور و صنایع ساحلی و فراساحلی از موضوع‌های مهم استفاده از دریا است، اضافه کرد: ایجاد مجموعه دهکده‌های دریایی و تبدیل جزایر به مقاصد گردشگری با رویکرد استفاده از تفریح‌های دریایی، اکوتوریسم دریایی و سلامت در آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی پیش‌بینی شده است. آذرپور از پیش‌بینی ساخت بندرهای گردشگری، جزیره‌های مصنوعی و کشتی‌های گردشگری در آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی خبر داد و افزود: ساخت هتل‌های دریایی، موزه‌هایی دریایی، پارک‌های آبی در کنار ساحل و قایق‌های کف شیشه‌ای به منظور دیدن آبزیان در دریا از برنامه‌های پیش‌بینی شده در آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی است.