چاپ
دسته: اخبار
بازدید: 914

روز جهانی GWD یا همان Global Wellness Day  از یک رویداد کوچک توسط خانم بلگین آکسوی پایه‌گذاری شد و الان در بیش از ۱۷۰ کشور دنیا این روز را به رسمیت می‌شناسند و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. 

روزجهانی سلامتی

سفیران GWD در سرتاسر جهان فعالیت های رایگانی مانند ارزیابی رایگان سلامت روان، گروه های حمایت از والدین و کودکان آنلاین، خنده درمانی، یوگای طلوع آفتاب، سمینارهای تغذیه و موارد دیگر را سازماندهی کرده اند تا به افزایش روحیه افراد به شیوه ای مثبت و سالم کمک کنند.

در کنار این، یک جشن پخش زنده رایگان سه ساعته با حضور کارشناسان، مجریان و ورزشکاران مشهور جهان برگزار خواهد شد.

این مجموعه شامل چهره های صنعتی مانند سوزی الیس، رئیس و مدیر عامل موسسه جهانی سلامتی و نشست جهانی سلامتی است. آنا بجورستام، پیشگام سلامتی Six Senses & Raison d’Etre. و جرمی مک کارتی، مدیر گروه اسپا و سلامتی گروه هتل ماندارین اورینتال.

تعدادی دیگر از متخصصان سلامت نیز در طول این رویداد در کانال یوتیوب و صفحه فیس بوک GWD به نمایش گذاشته خواهند شد.

در میان سایر برندهای بین المللی، گروه هتل ماندارین اورینتال، هتل های آکور و هتل ها و استراحتگاه های چهار فصل بار دیگر از GWD حمایت می کنند.

از زمان آغاز، این رویداد از جشن گرفتن در یک کشور به برگزاری در 170 کشور در ده ها هزار مکان تبدیل شده است. سنگال، جمهوری چک، الجزایر، اردن، گینه بیسائو و زامبیا امسال در فهرست جدید قرار دارند.

تمامی رویدادهای حضوری و مجازی که امسال برگزار می‌شوند، همچنان دارای سه ویژگی اصلی هستند: آموزشی، به صورت مردم نهاد و رایگان.

آکسوی گفت: «به لطف همه‌گیری کرونا، جهان در حال بیدار شدن است  چیزی که ما ۱۱ سال پیش شروع کردیم و الان نتیجه آنرا می‌بینیم که بسیار باعث خرسندی بنده است.

"موضوع GWD 2022، Think Magenta، درباره خوش بین بودن نیست، بلکه در مورد واقع بین بودن است. چیزهایی در زندگی ما اتفاق می افتد و ما این انتخاب را داریم که آنها را چیزهای خوب یا بد بنامیم. گاهی اوقات دشواری ها، شکست ها یا بیماری ها به بزرگترین معلمان تبدیل می شوند. نه. مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، ما همیشه می‌توانیم راهی برای انتخاب شادی پیدا کنیم. از این نظر، اگرچه GWS 24 ساعت طول می‌کشد، پیام ما برای تمام عمر ادامه دارد.»

آکسوی توضیح داد که هدف بلندمدت او برای این رویداد پذیرفته شدن GWD در تقویم رسمی سازمان ملل است.

او گفت: "این روز جشن نهایی برای من خواهد بود زیرا به این معنی است که GWD همچنان توسط نسل های آینده جشن گرفته می شود."

به امید اینکه روزی در ایران عزیزمان هم شاهد برگزاری چنین جشن‌هایی باشیم. 

زیبازی

مرجع حال خوش زندگی

سایت GWD روز جهانی سلامتی