چاپ
دسته: اخبار
بازدید: 641

 

زنان در طول تاریخ همواره میل به زیباتر بودن و آراسته دیده شدن داشته‌­اند. اما چرا این مسئله برای زنان تا این اندازه اهمیت دارد؟

 دلایل زیادی برای میل زنان به آرایش وجود دارد. یکی از مهمترین دلایل افزایش زیبایی طبیعی و جذابیت بیشتر از نظر جسمی است. به عنوان مثال، اگر زنی چشم های زیبایی دارد، ممکن است از خط چشم برای برجسته تر نشان دادن چشم ها استفاده کند. او همچنین ممکن است برای بلندتر و پرتر شدن مژه های خود ریمل بزند و بیشتر به زیبایی طبیعی چشم­هایش توجه کند. برخی از زنان حتی به این دلیل که برای مدتی کمی متفاوت به نظر برسند و به اصطلاح در ظاهر خود تنوعی ایجاد کنند آرایش می­کنند.

برخی از خانمها آرایش می­کنند زیرا به آن­ها اعتماد به نفس می­بخشد. اولین چیزی که افراد معمولاً به آن توجه می­کنند چهره فرد است. اگر بتوانید با استفاده از آرایشی ماهرانه آن را تقویت کنید، به عنوان یک زن، اغلب احساس اطمینان از خود و آمادگی بیشتر برای حضور در جامعه را دارید. این بدان معنا نیست که بدون آرایش نمی­توانید اعتماد به نفس داشته باشید. اما قطعا با بهبود بخشیدن به ظاهر خود احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید کرد.

گاهی زنان آرایش می­کنند تا بتوانند چیزی را بپوشانند. به عنوان مثال: پس از یک شب بی‌خوابی، ممکن است زیر چشم های­شان تیره شود و یک آرایش خوب می تواند سیاهی اطراف چشم آن­ها را پنهان کند. همچنین خانم­ها اغلب برای روشن شدن صورت و استتار لکه­‌ها، منافذ باز، جای جوش و اثر زخم­ها و پوشاندن عیوب صورت­شان از آرایش استفاده می­کنند.

یک زن ممکن است آرایش کند تا چهره­ای جوانتر به خود بدهد. او ممکن است احساس کند که با آرایش کردن شادابی بیشتری به پوست و چهره­‌ی خود می­دهد و از این کار احساس بهتری نسبت به خود پیدا کند. به این ترتیب، او ممکن است از آرایش برای پنهان کردن خطوط، لکه­‌های ناشی از افزایش سن و همچنین برای درخشش و شادابی پوست خود استفاده کند. از سوی دیگر، برخی از نوجوانان برای بزرگ­تر نشان دادن چهره خود از تکنیک­های آرایش استفاده می‌کنند، به طوری که می­توانند ظاهر خود را بالغ تر از آنچه هستند نشان دهند.

البته باید گفت که زنان از قدیم الایام آرایش می­کردند. به عنوان مثال، زنان مصر باستان رنگ بر چشم خود می­کشیدند و زنان ژاپنی قرن­ها پیش چهره‌­ی خود را با پودر تهیه شده از برنج تزئین کردند. زنان اروپایی در قرون گذشته از پودرهای گچ بر روی صورت خود استفاده می­کردند در حالی که زنان یونانی از آهن قرمز برای تزئین لب­های خود استفاده می­کردند. 

در طول سال­ها، فناوری و آزمایشات مختلف محصولاتی را به وجود آورده تا زنان به وسیله‌­ی این محصولات بتوانند تغییرات مورد نظر خود را در چهره­شان اعمال کنند. در حقیقت، زن امروزی این امکان را دارد تا در حین داشتن آرایش از محصولات و تکنیک­هایی استفاده کند که چهره‌­ی خود را طبیعی­تر نشان دهد. 

ضمن این که نباید این حقیقت را نادیده گرفت که اگر دیدگاه جوامع نسبت به زیبایی وسیع­تر شود و استانداردهای زیبایی تغییر کند تمام انسان­ها از جمله خانم­ها بسیار کمتر از پیش، به سمت آرایش و انجام امور زیبایی بر روی خود میل پیدا می­کنند. 

زیبازی

اولین مجله اسپا در ایران