اگر چه رکود اقتصادی سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸، منجر به تعطیل شدن تعدادی از مراکز اسپا شد، اما تعدادی دیگر نیز به کار خود ادامه دادند و رشد خوبی نیز داشتند. در حقیقت، تعدادی از آنان به قدری دوام آوردند که بعدها تبدیل به بخشی جدانشدنی از جامعه تجاری خود شدند. با توجه به دوره مشتریانی کم صبری که همیشه به دنبال کیفیت برتر بعدی هستند، این سوال پیش می‌آید که: آیا این مرکز اسپای قدرتمند، کار خود را به درستی انجام می‌دهد؟ هفت استراتژی برای موفقیت که صاحبان مراکز اسپا از آن برای ایجاد کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند، را در این جا بخوانید.

 

امروزه طراحی سالن‌های اسپا تحت تاثیر اجتماع، اقتصاد و فرهنگ قرار دارد. همان‌طور که هر هنرمند خوب، دارای امضایی منحصربه‌فرد است که کار آن‌ها را معرفی می‌کند، افراد با استعداد نیز خلاقانه به حرفه طراحی داخلی می‌پردازند. بازدید از بعضی سالن‌های پررفت و آمد نشان می‌دهد که لذت بردن از قصرهایی با نمای سنگ مرمر و قالب‌های شیرینی منسوخ شده است، چراکه موضوعات مختلف مرتبط با سلامت ذهن و بدن، آگاهی فرهنگی و محیط‌زیست اهمیت پیدا کردند و مسایل اجتماعی محوریت یافته اند. در ادامه خواهیم دید که چگونه تم‌های جالب به روند طراحی ظاهر اسپا کمک کردند تا بتوانیم به این سبک از طراحی در سال ۲۰۱۸ برسیم.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 130

چنانچه به واژه‌نامه آکسفورد مراجعه کنید، در معنی واژه upskilling، عبارت آموزش‌ مهارت‌های اضافی به کارکنان را خواهید یافت. همان‌طور که همه ما از اهمیت آموزش‌های پایه‌ای در هنگام استخدام کارکنان جدید واقف هستیم، مهم است تا به خاطر بسپاریم که لازم است تا به‌عنوان کارفرما، شرایط رشد کارکنان فعلی را نیز فراهم کنیم. هنگامی که کارکنان ما رشد می‌کنند، شرکت‌ ما نیز رشد می‌کند. سرمایه‌گذاری بر روی کارکنان، در واقع سرمایه‌گذرای بر روی تجارتمان است. به همین خاطر بسیار مهم است که مهارت لازم را به کارکنان اسپا آموزش دهید. قصد داریم تا در این مقاله‌ها اتفاقی که پس از  ارایه آموزش‌های اضافی به کارکنان اسپا اتفاق می‌افتد را بررسی کنیم.

رسانه‌های اجتماعی همیشه در حال تکامل هستند. درست در زمانی که فکر می‌کنیم به یک برنامه تسلط داریم، برنامه جدیدی معرفی می‌شود و یا همان برنامه قبلی، ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند. بسیار با اهمیت است که خود را به روز نگه دارید تا دنبال‌کنندگان شما بتوانند از آخرین روند کاری شما مطلع باشند. برای ماندن در این حلقه باید به رسانه‌های اجتماعی به روز بسیار توجه کرد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 106

چنانکه در مقدمه شمارگان پیشین نیز آمده بود طراحی اسپا باید به سمت آرامش و برانگیختن حواس پنجگانه نظر کند و فاکتورهایی چون نور، رنگ، وسعت فضا (متراژ)، صدا، دکور، بهداشت، پذیرایی و... را منظور نظر داشته باشد. هرگاه در مقام مقایسه تک‌تک فاکتور‌های اسپاهای امروزی با حمام‌های سنتی ایرانی برآییم، درخواهیم یافت که حمام‌های ایرانی باتوجه به امکانات محدود زمان خود، هرکدام از فاکتورهای فوق‌الذکر را دارا بوده و گاه معمار هوشمند ایرانی برای کاربردی نمودن آن فاکتور، ترفند‌هایی را به‌کار می‌برده که بهترین بهره‌وری را به‌دنبال داشته باشد. چنانکه در مبحث نور اشاراتی چند داشتیم.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 119

 

افزایش قیمت‌های منوی خدماتی شما می‌تواند یک ضرورت باشد.در این مقاله شما را با بهترین روش برای پیاده‌سازی این افزایش‌ها آشنا خواهیم کرد. بیایید با حقیقت روبه‌رو شویم: افزایش قیمت خدمات یک ضرورت ناخوشایند فعالیت در کسب‌وکار اسپا است. Stan Grod – مالک شرکت Massage Masters در شرمان اوکس، کالیفرنیا - مهمترین دلایل برای افزایش قیمت را اینگونه ذکر می‌کند: باید به سود برسید؛ باید بتوانید دستمزدی همگام با نرخ‌های بازار به کارکنان‌تان بدهید؛ و چون نباید از تورم و کسب‌و‌کارهای دیگر عقب بمانید، قیمت محصولات‌تان را کاهش نمی‌دهید.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 139

 

 

فرصت‌های آموزشی مداومی که امروزه وجود دارند، آموزش‌های پیشرفته و به‌روزی را در زمینه تکنیک‌ها، محصولات و ساختن کسب‌وکار ارایه می‌کنند تا مهارت‌های پرسنل اسپای شما را تقویت کنند. ادامه تحصیلات بنای موفقیت اسپا است. تحصیلات به انگیزش کارکنان اسپا، به روز نگه داشتن شیوه‌های درمانی و اطمینان از حضور مداوم افراد و کسب‌وکارها کمک می‌کند. Dawn Nooney صاحب اسپای renew.calm در اسپرینگ فیلد غربی ماساچوست می‌گوید: «من از هرگونه آموزشی که قابل دسترس باشد بهره می‌برم؛ سمینارهای آنلاین، آموزش‌های خانگی، آموزش‌های آفلاین و برنامه‌های آموزشی مربوط به تجارت و از این آموزش‌ها برای بهبود دانش محصولات، مهارت‌های تکنیکی و مدیریت کسب‌و‌کار استفاده می‌کنم. اگر به‌صورت مداوم درصدد پیشرفت خود نباشیم، نمی‌توانیم خدمات بی‌نقص و برجسته‌ای به مشتریان ارایه کنیم.» خوشبختانه امروزه بیش از هر زمانی، فرمت‌های آموزشی مختلف مخصوص صاحبان اسپا و درمانگران وجود دارد. در زیر به بررسی مهیج‌ترین گزینه‌های موجود می‌پردازیم.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 155

تلاش برای بازاریابی خدمات اسپا برای مخاطبین تفکیک شده می‌تواند بسیار نفس‌گیر باشد صرف‌نظر از هزینه‌های گزاف آن. هر کسی که در 20 سال گذشته به این صنعت وارد شده، شاهد لرزه‌ها و تغییرات بزرگی در چگونگی توجه نظر اسپاروها به روش‌های مختلف بازاریابی بوده است. روزهایی که تنها رقابتی که مالکان اسپا باید در آن شرکت می‌داشتند، نگرانی درخصوص سایر امکانات موجود در شهر بود،‌گذشته است. زمانی که استراتژی بازاریابی قوی شامل ارسال کارت‌پستال‌های براق می‌شد، تبلیغات در کتاب زرد (jellow paqe) و بنرهای تبلیغاتی شهری.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 163

برای پرداختن به طراحی پروژه هر بنایی دو مبحث اصلی وجود دارد. یکی تاسیسات ساختاری و دیگری پروسه کاربردی برای هر ساختار. فی‌المثال یک بنای مسکونی از مجموعه تاسیساتی تشکیل شده که هر یک کاربری خاصی دارد، ازقبیل آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، اتاق‌های خواب و نشیمن و غیره که هر یک کاربری خاصی دارد و رابطه علت و معلولی ساختار و کاربری آن را تعریف می‌نمایند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 197

منوی اسپای شما قلب و روح کل عملکرد شماست. خدمات انحصاری و امضادار، مشتریان را به اسپای شما می‌کشاند، آن‌ها رزق و روزی و معاش شما هستند. اما همانطور که می‌دانید، صنایع زیبایی و مراقبت از پوست، همواره در حال تغییر و پیشرفت هستند. گرایش‌ها و فناوری‌ها و روش‌های تازه، هر روز ظاهر می‌شوند و توجه مشتریانتان را به خود جلب می‌کنند. مهم نیست که منوی شما تا چه اندازه مطمئن و بی‌نقص باشد، بلکه در بسیاری زمینه‌ها باید اصلاح شود تا مطابق با آخرین گرایش روز و نیاز بازار باشد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 390