چاپ
دسته: درباره اسپا
بازدید: 3749

 

CIDESCO، استاندارد جهانی برای زیبایی و اسپادرمانی، مجموعه‌ای از ماه‌ها و روزها را به‌عنوان ماه یا روز آگاهی‌دهی مشخص کرده تا در آن اعضای خود را به ارتقا دانش و پیشرفت حرفه، پرسنل و کسب‌وکارشان تشویق کند.

 

CIDESCO, استاندارد جهانی برای زیبایی, اسپادرمانی, اسپا, درباره اسپا

 

یکی از موضوعاتی که CIDESCO به آن می‌پردازد «تجربه مشتریان» است که رویداد مربوط به آن در ماه‌های فوریه و مارس رخ می‌دهد. CIDESCO برای راهنمایی و کمک به بهبود تجربه مشتریان، پیشنهاداتی را ارایه کرده

است. Anna-CariGund مدیر CIDESCO می‌گوید:‌ «تجربه میهمانان بسیار مهم است و باید همواره به آن فکر کرد. حتی زمانی‌که به‌طور مداوم درمان‌هایی با استاندارد بالا ارایه می‌کنید و اعتبار مجموعه را حفظ می‌کنید،

باید خدمات خود را ارزیابی کرده و مطمئن شوید که بهترین را ارایه می‌دهید. این کار هم تجربه میهمانان را به‌طور کلی بهبود می‌بخشد و هم استاندارد کلی این صنعت همواره در حال توسعه را بالا می‌برد.»

 

به‌طور کلی تجربه مشتریان را می‌توان به روش‌های مختلفی بهبود بخشید. در زیر به ۱۰ مورد از مهمترین نکاتی که CIDESCO در این مورد ارایه کرده می‌پردازیم:

 

1- سعی کنید در طول روز کیفیت ذهنی خود را حفظ کنید. مثلا از خود بپرسید حالت چطور است؟ آیا انرژی مثبت زیادی داری؟

2- به خاطر بسپارید که در رویارویی با تمام مشکلات دو راه پیش‌رو دارید: اول اینکه دیدگاه خود را بهبود بخشید و دوم اینکه خودتان را از مشکل دور کنید.

3- ذهن خود را در زمان حال متمرکز کنید. هنگامی‌که کاملا در لحظه حضور داشته باشید، هم شما و هم مشتریان بهترین تجربه را خواهند داشت.

4- تاثیر نخستین برخورد بسیار مهم است، پس بدانید که ظاهر و نحوه برخورد شما می‌تواند شما را به بهترین نحو نشان دهد و بهتر است که در برخورد اول بهترین باشید.

5- به یاد داشتن جزییات مربوط به مراجعه قبلی میهمانان به آن‌ها احساس آرامش بیشتری می‌دهد و حتی جزییات مربوط به مکالمه‌ای که قبلا با آن‌ها داشتید نیز تاثیرگذار است.

6- یک قدم از آنچه از شما انتظار می‌رود جلوتر بگذارید. این قدم برای هرکدام از مشتریان متفاوت خواهد بود و روی هرکدام از آن‌ها تاثیر مخصوصی خواهد گذاشت.

7- در حضور مشتری از تیم خود حمایت کنید یا به خدمات مخصوص همکاران اشاره کنید تا به مشتری یادآوری کنید که یک تیم کامل با تجربه برای آنها در نظر گرفته شده است.

8- در میان فعالیت‌های خود به اندازه کافی استراحت کنید. این کار هم باعث بهبود کیفیت درمان خواهد شد و هم تمرکز و انرژی شما را افزایش می‌دهد.

9- می‌توانید با تعریف های واقعی از مشتریان خود، به آن‌ها حس خوبی بدهید.

10- حرف‌های آخر، مخصوصا حرف‌هایی که پس از دریافت خدمات گفته می‌شود، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. دقت کنید که چگونه آن‌ها را بیان می‌کنید.