در تجارت روز دنیا و در پایان هرسال دو اتفاق مهم می‌افتد: نخست اینکه آمار و اعداد سال گذشته را استخراج و تجزیه و تحلیل می‌کنند و دوم اینکه پیش‌بینی‌ها از گرایش‌های سال آینده را به بحث می‌گذارند تا نقشه راه یکساله خود را تعیین کنند.

صنعت اسپا, مراقبت از پوست و زیبایی, محصولات جدید آرایشی, صنعت زیبایی, محصولات بهداشتی,

در ایران چون اغلب نه از آمار، خبری هست و نه تحلیل درستی از گرایشات آینده، به سبب نبود توجه کافی به خواست‌های مشتریان و صرفا توجه به رقابت‌های درون صنفی، بنابراین این موضوع چندان محلی از اعراب ندارد. اما کارشناسان خبره در صنعت اسپا مانند هرسال گرایشات احتمالی سال 2019 را بررسی و معرفی کرده‌اند. من نیز این موارد را به اطلاع شما می‌رسانم تا افرادی که اهل برنامه ریزی هستند بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

امواج آبی: صنعت مراقبت از پوست و زیبایی، توجه بیشتری نسبت به سلامت محیط زیست خواهد کرد.

ابزارهای خانگی: مصرف‌کنندگان گرایش بیشتری نسبت به ابزارهای مراقبت از پوست خانگی نشان خواهند داد.

تنفس هوای آزاد: مشتریان به دنبال هوای تازه، سالم و درمانگر در سفرهای سلامتی‌شان خواهند بود.

اهمیت پول: با تشخیص ارتباط بین استرس و سلامت مالی، جستجوگران سلامتی به دنبال راهنمایی ها و برنامه های مالی که سلامت بیشتر را تبلیغ می‌کنند، خواهند بود.

محصولات جدید آرایشی: صنعت زیبایی محصولات آرایشی‌ای را معرفی خواهد کرد که برای اسپاروندگان سلامتی بخشند اما دارای رنگدانه‌های رنگی هستند.

توجه به خیریه: مصرف‌کنندگان در حال حاضر محصولاتی را می‌خرند که به انجمن‌های خیریه فراموش شده کمک رسانی می‌کنند.

محصولات خاص زنانه: صنعت اسپا شاهد رشد نیاز بانوان به محصولات بهداشتی بانوان خواهد بود.

دانه‌های سبز: ابتکارهای جدید برای مهار جزرومدهای آسیب‌های زیست‌محیطی شکل می‌گیرد تا به زمین برای داشتن سطح کشتی پاک‌تر کمک شود.

مرجعیت معنوی: اسپاها، سفرها و راهکارهای معنوی بیشتری را در برنامه‌های درمانی خود می‌گنجانند.

برعلیه نور آبی: اسپا و صنعت مراقبت از پوست، مبارزه خود برعلیه نورآبی را جدی‌تر می‌کنند، نوری که آخرین تهدید بر ضد پوست است و از صفحات گوشی موبایل منتشر می‌شود.