زیبازی: همه اینها به لطف هورمون هایی است که ممکن است پوست شما در دوران بارداری به آن عمل کند.

اگر همیشه پوست شفافی داشته اید، جوش، آکنه و غیره مهمان ناخواسته به نظر می رسند. از سوی دیگر، آکنه، جوش و غیره قبل از بارداری، ممکن است پوست از  شما به سادگی پاک شود. صرف نظر از شرایط، می توانید با تمیز نگه داشتن پوست و مرطوب نگه داشتن پوست خود شروع کنید. و اگر جوشها، آکنهها شروع به ظاهر شدن کردند، آنها را  فشار ندهید، نخراشید یا نکنید. شما با به خطر انداختن جای زخم، شرایط را برای پوست خود بدتر می کنید. اگر آکنه بدتر شد با پزشک خود صحبت کنید.

نکات پیشگیری از آکنه

صورت خود را دو بار در روز با پاک کننده ملایم بشویید. لایه برداری کنید اما پوست خود را اسکراب نکنید. ورزش برای کاهش استرس، افزایش گردش خون و نفوذ اکسیژن به پوست شما  
جوشهای خود را فشار ندهید، نکنید،  یا نخراشید، زیرا باعث گسترش عفونت میشود.  
هر روز مقدار کافی آب بنوشید تا به سم زدایی بدن از درون کمک کند.
برای حفظ سلامت پوست میوه و سبزیجات فراوان بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید.

از شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده خودداری کنید از لوازم آرایشی مبتنی بر روغن اجتناب کنید و برس های آرایشی خود را در آب گرم و صابون تمیز کنید.
از قرار دادن بیش از حد پوست در معرض نور خورشید، گرما یا سرما خودداری کنید.
از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید زیرا می تواند عرق را روی پوست حبس کند.

درمان های آکنه:

روغن اسطوخودوس یا درخت چای را روی ناحیه آسیب دیده آکنه بمالید. این اسانس ها آنتی بیوتیک های طبیعی هستند که طیف  وسیعی از میکروارگانیسم ها را از بین می برند و قرمزی، خارش و سوزش را کاهش می دهند. از آب جوش مخلوط شده با چند قطره روغن درخت چای استفاده کنید. وقتی کارتان تمام شد، صورت خود را با آب سرد بشورید تا دوباره منافذ را بسته شوند

حبه سیر تازه را از وسط نصف کرده و روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. یک قاشق چایخوری آب لیمو و دارچین آسیاب شده را روی آکنه بریزید .
سرکه را با پنبه روی صورت بمالید و اجازه دهید ده دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.
لیمو یا هر میوه سیتریک لایه بردار طبیعی خوبی هستند. یک لیمو یا مرکبات را در یک کاسه فشار دهید و یک تکه پنبه را در آب آن خیس کنید. آب لیمو را روی صورت بمالید و سپس بگذارید10 دقیقه بماند و سپس با آب خنک بشویید.

یک عدد سفیده تخم مرغ را بزنید و به مدت15 دقیقه روی صورت بمالید و سپس با آب سرد بشویید. سفیده تخم مرغ با مقدار 15یک عدد سفیده تخم مرغ را بزنید و به مدت زیادی پروتئین و اسیدهای چرب باعث بازسازی پوست و سفت شدن منافذ پوست می شود.  
اگر دیدید که جوش روی صورت شما شروع به کنده شدن کرده است، یک تکه یخ را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.