BBC: حدس بزنید چند ساعت روز را در حالت نشسته سپری می کنید؟ کمتر از هشت ساعت؟ بیشتر از ده ساعت؟ یک تحقیق تازه نشان می دهد که اکثر ما بیش از دوازده ساعت در روز می نشینیم و به صفحه کامپیوتر یا تلویزیون خیره می شویم. اگر به این مدت، هفت ساعت را هم که صرف خواب می کنیم اضافه کنیم ما هر روز نوزده ساعت را در حالت نشسته یا بی تحرک به سر می بریم. مطمئنا اینقدر نشستن برای سلامتی مان مضر است. تحقیقات تازه نشان می دهد که آنهایی که همه روز یکجا می نشینند، نسبت به آدم هایی که راه می روند و می ایستند دو سال کمتر عمر می کنند.

BBC:  آیا واقعا ممکن است روزی چند دقیقه موسیقی کلاسیک زندگی آدم را عوض کند؟ از آن پرسش‌های عجیب است که ادعاهای بزرگ ناممکن می‌کنند، اما پاسخش دستکم برای من مثبت بوده - به خصوص در این ماه‌های سرد و خاکستری زمستان که آدم غمگین‌تر و بی‌حوصله‌تر است.

 بسیاری از مردم می خواهند غذای سالم تر بخورند ولی تغییر رژیم غذایی برایشان مشکل است اما فقط عوض کردن وقت خوردن غذا می تواند در سلامت شخص تاثیر بگذارد. مدت‌هاست این موضوع روشن شده که تغییر زمان خوردن غذا می‌تواند در وزن و متابولیسم شخص موثر باشد؛ لااقل در مورد موش‌ها این موضوع ثابت شده است. از آزمایش‌هایی که روی موش‌ها صورت گرفته بود چنین به نظر می‌رسد که رمز بهتر شدن سلامت، کمتر کردن محدوده زمانی ساعات غذاخوردن (فاصله صبحانه تا شام) است که در نتیجه آن فاصله خوردن شام تا صبحانه افزایش یافته و مدت گرسنه ماندن بیشتر می‌شود.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 110

 همه ما می‌دانیم که چرا چاق می‌شویم: مقدار کالری که با خوردن غذا می‌گیریم، بیش از حدی است که بدن برای تولید انرژی می‌سوزاند. ولی اگر چه این موضوع صحیح است به سئوال جالب‌تر ما پاسخ نمی‌دهد- این که اصولا چرا ما بیش از حد غذا می‌خوریم؟ چرا بعضی وقت‌ها احساس می کنم مجبورم یک قطعه کیک یا شکلات را بخورم گر چه می‌دانم چند دقیقه بعد احساس پشیمانی خواهم کرد؟ آیا این به دلیل حرص و زیاده طلبی است یا علت دیگری دارد؟

اگر در نخستین، دومین، سومین و یا آخرین امتحان، استرس دارید، می‌تواند عوارضی برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین ASU (دانشگاه ایالتی آریزونا) پنج راهنمایی امتحان شده برای کمک به شما را در فصل امتحان‌ها پیشنهاد می‌دهد. پس اضطراب نداشته باشید، بخوانید و بعدا درباره به آن مراجعه کنید.

محققان می‌گویند مصرف کم یا زیاد کربوهیدرات در افراد میانسال باعث کاهش متوسط عمر در مقایسه با کسانی می‌شود که معتدل کربوهیدرات مصرف می‌کنند. این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که کم کردن از کربوهیدرات به خودی خود باعث سلامت نمی‌شود بلکه آنچه جایگزین کربوهیدرات می‌شود اهمیت دارد. این تحقیق جایگزین کردن کربوهیدرات با پروتئین و چربی گیاهی را سالم‌تر از جایگزینی آن با پروتئین و چربی حیوانی دانسته است.

همانطور که غذایی که می‏خوریم روی بدنمان اثر می‎گذارد، تکنولوژی هم مغزمان را تحت تأثیر قرار می‎دهد. این مطلب نگاهی دارد به روش‎های برقراری یک رابطه سالم با تکنولوژی.همه ما می‎دانیم که هویچ و کلم بروکلی برای سلامتی‏مان خوب است، اما آیا تمام روز در حال خوردن این سبزیجات هستیم؟ افراط در هر چیزی مضرات خودش را دارد، اما ظاهرا بعضی از ما هنوز فکر نمی‎کنیم زیاده‎روی در استفاده از تکنولوژی برایمان خوب نیست.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 160

 مثل بیشتر آدم‌ها، استیسی دولی عاشق مد است. او می‌گوید: "برای من خرید ‌درمانی است، خرید کردن راهی است برای تمدّد اعصاب، من لباسی می‌خرم و آن را به خانه می‌برم و می‌پوشم و با آن یک خروار عکس می‌گیرم". اما امروزه در دنیایی که مد به سرعت عوض می‌شود و در شرایطی که فروشگاه‌های بزرگ، مجموعه‌های خود را نه فصلی بلکه هفتگی عوض می‌کنند، امکان دارد که خرید کردن بیش از پیش اعتیاد‌آور شود.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 170

براساس تازه‌ترین داده‌های بنیاد سنجش و ارزیابی سلامت وابسته به دانشگاه واشنگتن، در تمامی کشورهای جهان به استثنای سه کشور زن‌ها بیشتر از مردها عمر می‌کنند. این سه کشور استثنایی عبارتند از کویت، جمهوری کنگو و موریتانی. تحقیق بنیاد ارزیابی و نگارش سلامت در سال ۲۰۱۶ که نتایجش در اختیار بی‌بی‌سی قرار گرفته، نشان می‌دهد که امید به زندگی زنان در سراسر جهان حدود پنج سال و نیم بیشتر از مردهاست.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 334

 بی‌باک، کله‌شق، یوگی دیوانه و مرد یخی همگی القابی هستند که به Wim Hof اطلاق می‌کنند. روش ویم‌هف (Wim Hof Method) در سرتاسر دنیا هزاران طرفدار دارد که تعداد آن‌ها در حال افزایش است. این روش ترکیبی از تکنیک‌های تنفس، قرارگیری در سرما، تکنیک‌های ذهنی همراه با تمرینات فیزیکی است، روش‌هایی که این هلندی در 30سال گذشته آن‌ها را مورد استفاده قرار داده است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 443