طبق نتایج یک نظرخواهی در آلمان حدود یک دوم زنان و یک چهارم مردان از مشکل بی‌خوابی یا بد‌خوابی رنج می‌برند. روان‌پزشکان راه‌هایی مانند قدم زدن شبانه و گوش دادن به موسیقی ملایم را برای مقابله با بدخوابی توصیه می‌کنند.انجمن آلمانی "پزشکان اعصاب و روان‌پزشکان در اینترنت" در مقاله‌ای تحقیقی، راه‌هایی را برای مقابله با بدخوابی توصیه کرده است.

BBC: یک شرکت استارت‌آپ ادعا کرده در آینده به جایی می‌رسد که به مردم امکان بدهد اطلاعات مغزشان را جایی جز مغزشان نگه دارند - اما به بهای گزاف مرگ.

طبق نتایج یک نظرخواهی در آلمان حدود یک دوم زنان و یک چهارم مردان از مشکل بی‌خوابی یا بد‌خوابی رنج می‌برند. روان‌پزشکان راه‌هایی مانند قدم زدن شبانه و گوش دادن به موسیقی ملایم را برای مقابله با بدخوابی توصیه می‌کنند.انجمن آلمانی "پزشکان اعصاب و روان‌پزشکان در اینترنت" در مقاله‌ای تحقیقی، راه‌هایی را برای مقابله با بدخوابی توصیه کرده است.

پژوهشگران حوزه "تنوع فرهنگی" و "عدالت اجتماعی"، با پیشرفت ابزارهای علمی، به مشاهده، بررسی و تحلیل دقیق رفتار و زبان افراد جامعه می‌پردازند و در پی راهکارهایی هستند تا با به کارگیری و آموزش آنها، مقوله‌هایی همچون تبعیض‌نژادی و جنسیتی و به حاشیه راندن اقلیت‌ها به حداقل برسد.

DW: تنها در آلمان بیش از یک و نیم میلیون سالمند دچار سوء‌ تغذیه هستند. این بیماری برای بسیاری ناشناخته است. چه هنگام باید نگران سوء تغذیه عضو مسن خانواده بود و چه اقداماتی می‌توان در جهت تامین تغذیه‌‌ی سالم برای آنها کرد؟

  شهروند قرن بیست و یک بودن سلسله مهارت‌هایی می‌طلبد. مناسبات جهانی در قرن بیست و یک، هر روز پیچیده‌تر می‌شود. پاسخ بسیاری از پرسش‌ها بلی یا خیر ساده نیست. هر روز اطلاعات جدید مسائل را دگرگون می‌سازد. پیچیدگی امور بدان معناست که باید مهارت‌های پیچیده‌تری را فرا بگیریم و آنان را تمرین کنیم تا بتوانیم شهروندانی آگاه در سطحی جهانی باشیم. یکی از این مهارت‌ها یادگیری و تمرین ارزیابی انتقادی از خود و اعتقاداتمان است.

 در مقاله قبلی، از لزوم و فواید کاهش استرس بر بدن گفتیم و چند تکنیک را برای دستیابی به این مهم نام بردیم. در این شماره به باقیمانده این روش‌ها اشاره می‌کنیم.

 برای بیشتر افراد، استراحت و تمدد اعصاب به معنی دراز کشیدن جلوی تلویزیون در انتهای یک روز پرتنش است. اما این کار به کاهش مشکلاتی که ناشی از فشار استرس هستند کمک زیادی نمی‌کند. برای مبارزه مثمرثمر با استرس باید واکنش طبیعی بدن، که همان آرامش است را فعال کنیم. این کار با تمرین‌های مختلف تمدد اعصاب مثل تنفس عمیق، مدیتیشن، حرکات ورزشی ریتمیک و یوگا ممکن است. با جا دادن این تمرین‌ها در برنامه روزانه خود می‌توانید تا حد زیادی استرس را کاهش دهید و موجب افزایش انرژی و روحیه خود شوید. در شماره قبل در خصوص تکنیک‌های رسیدن به آرامش گفتیم. در این مقاله چند تکنیک پیشرفته را مرور خواهیم کرد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 267

برای خیلی از کسانی که مجبورند صبح زود از خواب برخیزند خوشایندتر آن است که زنگ ساعت را خاموش کنند، غلتی در رختخواب بزنند و دو باره به خواب روند. کارشناسان به این افراد سه راه‌حل عملی پیشنهاد کرده‌اند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 569

 

DW:زناشویی بین افراد هم‌خون در اروپا به ندرت رخ می‌دهد اما در برخی از فرهنگ‌های دیگر امری عادی‌ است. در وصلت فامیلی، احتمال به دنیا آمدن فرزندی با معلولیت ذهنی یا جسمی وجود دارد. آیا علم ژنتیک پاسخ چنین ریسکی را می‌دهد؟

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 555