میزان مصرف گوشت در کشورهای مختلف دنیا با یکدیگر متفاوت است. مصرف گوشت در اروپا و آمریکا در حال کاهش است، اما در آسیا آشکارا افزایش یافته است. به عقیده کارشناسان، مصرف سرانه گوشت بسیار بالاست.

  آیا در تلاش هستید تا شکم خود را در آب و هوای سرد گرم نگه دارید؟ وسوسه نشوید که برای این کار به سراغ سوپ‌های کرم‌دار یا سیب‌زمینی چرب بروید. به جای آن حس آرامش‌بخش ناشی از خوردن غذاهای سلامت‌بخش را تجربه کنید. Dolly Kumar، مدیر Gaia، از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان برندهای غذایی در هند، توصیه‌هایی را برای گرم نگه داشتن بدن از درون، در فصل سرد زمستان دارد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 142

در روزهای گذشته انجمن رژیم‌های غذایی بریتانیا در آستانه سال نو میلادی از مردم خواست از گرفتن پنج رژیم غذایی معروف (خام گیاهخواری مطلق، آلکالین، پیوپی، کتوژنیک و مکمل‌های غذایی کیتی پرایس) پرهیز کنند. در عین حال بنیاد تغذیه بریتانیا هم تأیید کرد که بهتر است از این پنج رژیم پرهیز شود، اما دکتر عاصم ملهوترا مبدع رژیم پیوپی از روش خود دفاع کرد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 186

 آیا پر‌استرس‌تر از احساس استرس هم هست؟ عبارت "چگونه بر استرس غلبه کنیم" را در گوگل جستجو کنید. حدود بیست میلیون پاسخ در کمتر از ۲۹ صدم ثانیه دریافت می‌کنید و این همان چیزی بود که من دریافتم.خوب، چطور ممکن است که شما دریابید چه راهی واقعاً به شما آرامش می‌بخشد؟ تحقیقات نشان می‌دهد شکلات این کار را می‌کند (هر چند ممکن است خیلی برای اندازه‌ دور کمرتان پیشنهاد خوبی نباشد). سیستم خدمات بهداشت ملی بریتانیا پیشنهاد می‌دهد خودتان را "کنترل" کنید. (بله، درست! اما چطور؟)

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 200

 BBC: نوشتن در ستایش تنبلی کار آسانی نیست. بعید است جامعه‌ای در دنیا باشد که سخت‌کوشی و پرکاری را تشویق نکند و کاهلی و تنبلی را نکوهش. در تمام دنیا و در طول تاریخ، بزرگان فکر و دین و سیاست و فرهنگ در ستایش سخت‌کوشی و زحمت‌کشی متفق‌القول بوده‌اند و هیچ پدر و مادری نیست که فرزندانش را بجای تلاش به تنبلی تشویق کند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 195

توالت‌های کاسه‌ای که به توالت فرنگی معروف هستند، نشانه تمدن و تجدد اروپایی به حساب می‌آیند، اما این توالت‌های سفالی فرنگی، نه بهترین و نه سالم‌ترین روش تخلیه روده‌های شما هستند؛ شاید همان توالت سنتی یا خَلا یا مستراح برای سلامتی ما بهتر باشد. اگر این مطلب را در حالیکه روی کاسه توالت نشسته‌اید، می‌خوانید باید حواستان باشد که نحوه نشستن و وضعیت بدن برای تخلیه آسان و کامل مدفوع بسیار مهم است. موضوع این مطلب ممکن است خنده‌دار به نظر برسد اما موضوع کم اهمیتی نیست.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 225

در پژوهشی جدید دانشمندان رابطه بین خواب کافی و مبارزه با ویروس‌ها را نشان داده‌اند. این تحقیق مشخص می‌کند کم‌خوابی و استرس میزان هورمون‌های خاصی را در بدن بالا می‌برد که مکانیسم دفاعی بدن را بسیار کند می‌کنند.  در فصل زمستان که یا افراد دور و برمان سرما خورده هستند یا خود ما بیمار هستیم و همه به دنبال راه‌کارهایی برای زودتر خوب شدن می‌گردند، به نظر می‌رسد حرف قدیمی‌ها که می‌گفتند خوابیدن بهترین دوای سرماخوردگی است، خیلی هم بی‌راه نباشد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 179

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که آهنگ دم‌ها و بازدم‌های شما بر مغزتان تاثیر می‌گذارد و نفس عمیق می‌تواند به ذهن‌تان آرامش ببخشد. نوع نفس کشیدن ما با نوع نگاه و شیوه تعامل‌مان با جهان بیرون مرتبط است. این‌که در هنگامه خشم و اضطراب و تلاطم ذهن از دیرباز توصیه شده که "نفس عمیق بکشید" پشتوانه علمی دارد. گروهی از پژوهشگران به تازگی راه‌هایی برای آرامش بخشیدن به ذهن از راه ایجاد تغییراتی در نفس کشیدن یافته‌اند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 269

 BBC: احتمالا شما هم یکی از کسانی هستید که تصمیم گرفته‌اید امسال رژیم بگیرید. سؤال این است که چه رژیمی؟ سال‌هاست همه به هم می‌گویند "اگر می‌خواهی لاغر شوی کربوهیدرات کم بخور". با این پیش‌فرض که کربوهیدرات، به‌خصوص در خوراکی‌های پرقندی مثل نان سفید، برنج و پاستا، برای قند خون و البته اندازه دور کمر بد است.توضیح دقیق‌تر این است که کربوهیدرات و قند، به‌خصوص خوراکی‌هایی که فیبر ندارند و سریع جذب می‌شوند، گلوکز (قند) خون را سریع بالا می‌برند. و اگر این گلوکز را با فعالیت نسوزانید، پانکراس‌تان ناچار می‌شود مقدار زیادی هورمون انسولین ترشح کند که قند خون را به سطح عادی برگرداند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 278

BBC: حدس بزنید چند ساعت روز را در حالت نشسته سپری می کنید؟ کمتر از هشت ساعت؟ بیشتر از ده ساعت؟ یک تحقیق تازه نشان می دهد که اکثر ما بیش از دوازده ساعت در روز می نشینیم و به صفحه کامپیوتر یا تلویزیون خیره می شویم. اگر به این مدت، هفت ساعت را هم که صرف خواب می کنیم اضافه کنیم ما هر روز نوزده ساعت را در حالت نشسته یا بی تحرک به سر می بریم. مطمئنا اینقدر نشستن برای سلامتی مان مضر است. تحقیقات تازه نشان می دهد که آنهایی که همه روز یکجا می نشینند، نسبت به آدم هایی که راه می روند و می ایستند دو سال کمتر عمر می کنند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 285