بسیاری از مردم می خواهند غذای سالم تر بخورند ولی تغییر رژیم غذایی برایشان مشکل است اما فقط عوض کردن وقت خوردن غذا می تواند در سلامت شخص تاثیر بگذارد. مدت‌هاست این موضوع روشن شده که تغییر زمان خوردن غذا می‌تواند در وزن و متابولیسم شخص موثر باشد؛ لااقل در مورد موش‌ها این موضوع ثابت شده است. از آزمایش‌هایی که روی موش‌ها صورت گرفته بود چنین به نظر می‌رسد که رمز بهتر شدن سلامت، کمتر کردن محدوده زمانی ساعات غذاخوردن (فاصله صبحانه تا شام) است که در نتیجه آن فاصله خوردن شام تا صبحانه افزایش یافته و مدت گرسنه ماندن بیشتر می‌شود.

 همه ما می‌دانیم که چرا چاق می‌شویم: مقدار کالری که با خوردن غذا می‌گیریم، بیش از حدی است که بدن برای تولید انرژی می‌سوزاند. ولی اگر چه این موضوع صحیح است به سئوال جالب‌تر ما پاسخ نمی‌دهد- این که اصولا چرا ما بیش از حد غذا می‌خوریم؟ چرا بعضی وقت‌ها احساس می کنم مجبورم یک قطعه کیک یا شکلات را بخورم گر چه می‌دانم چند دقیقه بعد احساس پشیمانی خواهم کرد؟ آیا این به دلیل حرص و زیاده طلبی است یا علت دیگری دارد؟

اگر در نخستین، دومین، سومین و یا آخرین امتحان، استرس دارید، می‌تواند عوارضی برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین ASU (دانشگاه ایالتی آریزونا) پنج راهنمایی امتحان شده برای کمک به شما را در فصل امتحان‌ها پیشنهاد می‌دهد. پس اضطراب نداشته باشید، بخوانید و بعدا درباره به آن مراجعه کنید.

محققان می‌گویند مصرف کم یا زیاد کربوهیدرات در افراد میانسال باعث کاهش متوسط عمر در مقایسه با کسانی می‌شود که معتدل کربوهیدرات مصرف می‌کنند. این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که کم کردن از کربوهیدرات به خودی خود باعث سلامت نمی‌شود بلکه آنچه جایگزین کربوهیدرات می‌شود اهمیت دارد. این تحقیق جایگزین کردن کربوهیدرات با پروتئین و چربی گیاهی را سالم‌تر از جایگزینی آن با پروتئین و چربی حیوانی دانسته است.

همانطور که غذایی که می‏خوریم روی بدنمان اثر می‎گذارد، تکنولوژی هم مغزمان را تحت تأثیر قرار می‎دهد. این مطلب نگاهی دارد به روش‎های برقراری یک رابطه سالم با تکنولوژی.همه ما می‎دانیم که هویچ و کلم بروکلی برای سلامتی‏مان خوب است، اما آیا تمام روز در حال خوردن این سبزیجات هستیم؟ افراط در هر چیزی مضرات خودش را دارد، اما ظاهرا بعضی از ما هنوز فکر نمی‎کنیم زیاده‎روی در استفاده از تکنولوژی برایمان خوب نیست.

 مثل بیشتر آدم‌ها، استیسی دولی عاشق مد است. او می‌گوید: "برای من خرید ‌درمانی است، خرید کردن راهی است برای تمدّد اعصاب، من لباسی می‌خرم و آن را به خانه می‌برم و می‌پوشم و با آن یک خروار عکس می‌گیرم". اما امروزه در دنیایی که مد به سرعت عوض می‌شود و در شرایطی که فروشگاه‌های بزرگ، مجموعه‌های خود را نه فصلی بلکه هفتگی عوض می‌کنند، امکان دارد که خرید کردن بیش از پیش اعتیاد‌آور شود.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 101

براساس تازه‌ترین داده‌های بنیاد سنجش و ارزیابی سلامت وابسته به دانشگاه واشنگتن، در تمامی کشورهای جهان به استثنای سه کشور زن‌ها بیشتر از مردها عمر می‌کنند. این سه کشور استثنایی عبارتند از کویت، جمهوری کنگو و موریتانی. تحقیق بنیاد ارزیابی و نگارش سلامت در سال ۲۰۱۶ که نتایجش در اختیار بی‌بی‌سی قرار گرفته، نشان می‌دهد که امید به زندگی زنان در سراسر جهان حدود پنج سال و نیم بیشتر از مردهاست.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 251

 بی‌باک، کله‌شق، یوگی دیوانه و مرد یخی همگی القابی هستند که به Wim Hof اطلاق می‌کنند. روش ویم‌هف (Wim Hof Method) در سرتاسر دنیا هزاران طرفدار دارد که تعداد آن‌ها در حال افزایش است. این روش ترکیبی از تکنیک‌های تنفس، قرارگیری در سرما، تکنیک‌های ذهنی همراه با تمرینات فیزیکی است، روش‌هایی که این هلندی در 30سال گذشته آن‌ها را مورد استفاده قرار داده است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 345

انجمن رژیم‌های غذایی بریتانیا در آستانه سال نوی میلادی از مردم خواسته از گرفتن پنج رژیم غذایی معروف پرهیز کنند. این پنج رژیم عبارتند از: خام گیاهخواری مطلق (Raw Vegan)، آلکالین، پیوپی، کتوژنیک و مکمل‌های غذایی کیتی پرایس. سیان پورتر از انجمن تغذیه بریتانیا می‌گوید اگر رژیمی آنقدر خوب به نظر می‌آید که باورکردنی نیست احتمالا مفید هم نیست."

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 252

محققان نروژی پس از اینکه هفت هزار نفر را در طول ده سال از نظر اضطراب سلامتی زیر نظر داشتند به این نتیجه رسیدند که این نوع اضطراب احتمال بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. تاثیر اضطراب بر افزایش احتمال بیماری‌های قلبی پدیده‌ای شناخته شده است اما محققان نروژی اکنون می‌گویند که اضطراب سلامتی ممکن است از اضطراب عمومی تاثیر منفی بیشتری بر سلامت قلب داشته باشد. برخی متخصصان قلب معتقدند کسانی که دچار اضطراب سلامتی هستند، بهتر است با پزشک مشورت کنند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 240