BBC: یک شرکت استارت‌آپ ادعا کرده در آینده به جایی می‌رسد که به مردم امکان بدهد اطلاعات مغزشان را جایی جز مغزشان نگه دارند - اما به بهای گزاف مرگ.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 434

طبق نتایج یک نظرخواهی در آلمان حدود یک دوم زنان و یک چهارم مردان از مشکل بی‌خوابی یا بد‌خوابی رنج می‌برند. روان‌پزشکان راه‌هایی مانند قدم زدن شبانه و گوش دادن به موسیقی ملایم را برای مقابله با بدخوابی توصیه می‌کنند.انجمن آلمانی "پزشکان اعصاب و روان‌پزشکان در اینترنت" در مقاله‌ای تحقیقی، راه‌هایی را برای مقابله با بدخوابی توصیه کرده است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 416

پژوهشگران حوزه "تنوع فرهنگی" و "عدالت اجتماعی"، با پیشرفت ابزارهای علمی، به مشاهده، بررسی و تحلیل دقیق رفتار و زبان افراد جامعه می‌پردازند و در پی راهکارهایی هستند تا با به کارگیری و آموزش آنها، مقوله‌هایی همچون تبعیض‌نژادی و جنسیتی و به حاشیه راندن اقلیت‌ها به حداقل برسد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 445

DW: تنها در آلمان بیش از یک و نیم میلیون سالمند دچار سوء‌ تغذیه هستند. این بیماری برای بسیاری ناشناخته است. چه هنگام باید نگران سوء تغذیه عضو مسن خانواده بود و چه اقداماتی می‌توان در جهت تامین تغذیه‌‌ی سالم برای آنها کرد؟

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 449

  شهروند قرن بیست و یک بودن سلسله مهارت‌هایی می‌طلبد. مناسبات جهانی در قرن بیست و یک، هر روز پیچیده‌تر می‌شود. پاسخ بسیاری از پرسش‌ها بلی یا خیر ساده نیست. هر روز اطلاعات جدید مسائل را دگرگون می‌سازد. پیچیدگی امور بدان معناست که باید مهارت‌های پیچیده‌تری را فرا بگیریم و آنان را تمرین کنیم تا بتوانیم شهروندانی آگاه در سطحی جهانی باشیم. یکی از این مهارت‌ها یادگیری و تمرین ارزیابی انتقادی از خود و اعتقاداتمان است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 462

 در مقاله قبلی، از لزوم و فواید کاهش استرس بر بدن گفتیم و چند تکنیک را برای دستیابی به این مهم نام بردیم. در این شماره به باقیمانده این روش‌ها اشاره می‌کنیم.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 567

 برای بیشتر افراد، استراحت و تمدد اعصاب به معنی دراز کشیدن جلوی تلویزیون در انتهای یک روز پرتنش است. اما این کار به کاهش مشکلاتی که ناشی از فشار استرس هستند کمک زیادی نمی‌کند. برای مبارزه مثمرثمر با استرس باید واکنش طبیعی بدن، که همان آرامش است را فعال کنیم. این کار با تمرین‌های مختلف تمدد اعصاب مثل تنفس عمیق، مدیتیشن، حرکات ورزشی ریتمیک و یوگا ممکن است. با جا دادن این تمرین‌ها در برنامه روزانه خود می‌توانید تا حد زیادی استرس را کاهش دهید و موجب افزایش انرژی و روحیه خود شوید. در شماره قبل در خصوص تکنیک‌های رسیدن به آرامش گفتیم. در این مقاله چند تکنیک پیشرفته را مرور خواهیم کرد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 898

برای خیلی از کسانی که مجبورند صبح زود از خواب برخیزند خوشایندتر آن است که زنگ ساعت را خاموش کنند، غلتی در رختخواب بزنند و دو باره به خواب روند. کارشناسان به این افراد سه راه‌حل عملی پیشنهاد کرده‌اند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1573

 

DW:زناشویی بین افراد هم‌خون در اروپا به ندرت رخ می‌دهد اما در برخی از فرهنگ‌های دیگر امری عادی‌ است. در وصلت فامیلی، احتمال به دنیا آمدن فرزندی با معلولیت ذهنی یا جسمی وجود دارد. آیا علم ژنتیک پاسخ چنین ریسکی را می‌دهد؟

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1581

قهوه در بسیاری از کشورها از محبوب‌ترین نوشیدنی‌هاست و آغاز روز با رایحه‌ی سرمست‌کننده‌ی آن از عادات بسیاری از مردم است. در مورد قهوه اسطوره‌ها و باورهای نادرست متعددی رایج است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1619