میلیون‌ها دلار سالانه صرف راه‌اندازی بهترین اسپاهای جهان می‌شود. با این حال، بارها و بارها، این اسپاها با امکانات رفاهی در سطح جهانی و تکنسین‌های فوق‌العاده در مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی شروع تلاش برای بقا می‌کنند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا این مراکز خیلی سریع شروع به ضعیف شدن می کنند، اما دلیل شماره یک که ما در طول ۲۵ سال در این تجارت شاهد آن بوده ایم، فقدان آموزش استانداردها از سوی متخصصان باتجربه است. که در ادامه کلیدهای طلایی مدیریت رشد یک مرکز اسپا را خواهیم گفت...


زیبازی، اولین نشریه رسمی اسپا و حال خوش زندگی در ایران  مطالب بیشتر

صنعت اسپا بر پایه سلامتی، شفقت، زیبایی و روابط ساخته شده است - و رهبران موفق در این صنعت به همه این چیزها علاقه دارند. اشتیاق به تنهایی برای موفقیت در این کسب و کار کافی نیست. با این حال، مدیران موفق به دلیل آموزش‌هایی که می‌بینند در حال رشد هستند.

یک مدیر اسپای موفق به مجموعه وسیعی از مهارت‌های سخت و نرم نیاز دارد، که شامل درک هوش مالی، هوش بازاریابی/ فروش، تیم‌سازی و توانایی‌های رهبری، استانداردهای بالای خدمات مشتری، و نگرش مثبت و خوش‌بینانه است. آنها همچنین ممکن است نیاز به مدیریت تسهیلات، امنیت، خرید، روابط فروشنده و حتی وظایف سرایداری داشته باشند.

با توجه به چالش‌های موجود در یافتن و حفظ مدیران و مدیران اسپا واجد شرایط، سرمایه‌گذاری در پشتیبانی آموزشی عملیات ویژه اسپا و راه‌حل‌های تجاری بسیار مهم است.

به‌عنوان مدیر، ما باید همیشه افراد، محصول و فرآیند را ارزیابی کنیم  تا اطمینان حاصل شود که اسپای شما استانداردهای دقیق خود را حفظ می‌کند. این استانداردها به متحد کردن تیم اسپای شما کمک می‌کند و برنامه‌های جانشینی ملموس و شخصی را با آنها ایجاد و توسعه می‌دهد، که در نهایت باعث ایجاد حس واقعی وفاداری و تعلق به تیم و برند شما می‌شود.

ایجاد یک فرهنگ قوی شرکت در نهایت باعث بهبود تعامل کارکنان ، افزایش بهره وری، ارتقاء وفاداری به برند و افزایش عملکرد مالی می شود.

در دهه گذشته، به دلیل تقاضای رو به رشد مصرف کنندگان، بازار اسپا به طور تصاعدی رشد کرده است و به طور همزمان تجربه مهمانان اسپا و مدل کسب و کار بسیار پیچیده شده است. این روندهای رو به رشد فعلی مستلزم راهنمایی و مشاوره تخصصی برای مدیریت موفقیت آمیز عملیات آبگرم، به حداکثر رساندن سود و برنامه ریزی توسعه آبگرم جدید است.

در حال حاضر آموزش در کجای دیگر می تواند برای افزایش بهره وری و کسب سود نهایی مفید باشد؟

  1. بر ایجاد ارتباط شخصی با مشتریان تمرکز کنید: به عنوان یک صاحب اسپا یا سلامتی ، مهم است که با مشتریان خود ارتباط شخصی ایجاد کنید. مطمئن شوید که نام، ترجیحات و نیازهای شخصی آنها را می شناسید. این می تواند به ایجاد یک تجربه شخصی تر و ایجاد رابطه قوی تر با مشتریان کمک کند.
  2. حضور آنلاین را توسعه دهید: حضور آنلاین یک راه عالی برای افزایش آگاهی در مورد کسب و کار اسپا یا سلامتی شما است. شما می توانید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، پین‌ترست و توییتر برای تولید محتوا، تبلیغ پیشنهادات ویژه و تبلیغ خدمات خود استفاده کنید. حتی برخی از شبکه‌های اجتماعی داخل ایران مثل آپارات هم می‌تواند برای جذب مشتری بیشتر بسیار کارآمد باشد.
  3. از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید:  بازاریابی ایمیلی روشی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه و حفظ ارتباط با مشتریان موجود است. این می تواند به شما کمک کند در ذهن خود بمانید و به مشتریانی که ممکن است از خدمات شما آگاه نباشند دسترسی پیدا کنید.
  4. ارائه برنامه های وفاداری: برنامه های وفاداری راهی عالی برای پاداش دادن به مشتریان برای وفاداری آنها و تشویق آنها به بازگشت برای بازدیدهای بعدی است. به مشتریانی که مکرر از آنها بازدید می کنند، تخفیف و سایر مشوق ها را در نظر بگیرید.
  5. سرمایه گذاری روی محصولات و خدمات با کیفیت: سرمایه گذاری در محصولات و خدمات با کیفیت برای ایجاد یک تجربه عالی برای مشتری ضروری است. اطمینان حاصل کنید که از محصولات با کیفیت بالا استفاده می کنید و خدماتی را ارائه می دهید که باعث می شود مشتریان احساس نوازش و خاص بودن کنند.

جیم کروگان مدیر عامل و بنیانگذار Identity Hospitality است. با بیش از ۲۵ سال سابقه درخشان، او به عنوان مشاور و مربی، مدیر سابق اسپا، فروشنده، نویسنده و سخنران کنفرانس، سابقه موفقیت ثابتی در افتتاحیه های استراحتگاه و اسپا دارد. جیم یک سخنران شناخته شده و مورد توجه در رویدادهای مهمان نوازی است، از جمله: دانشگاه کالیفرنیا، ایروین - برنامه اسپا و مهمان نوازی، برنامه جهانی اسپا و سلامتی مربیگری و انجمن بین المللی اسپا (ISPA) که بهترین شیوه ها و ابزارهای صنعتی را برای صنعت آبگرم ارائه می دهد. جیم همچنین یکی از بنیان‌گذاران I-Connection است که میزبانی رویداد، تلاش‌های بشردوستانه و پشتیبانی مداوم از صنعت اسپا و سلامتی را ارائه می‌دهد. 

زیبازی، اولین نشریه رسمی اسپا و حال خوش زندگی در ایران  مطالب بیشتر