مهر: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: ظرفیت گیاهان دارویی در استان گلستان برای تقویت طب سنتی و ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد. سدالله قره خانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان که در گرگان برگزار شد، گفت: طرح تحول نظام سلامت طرحی است که در بین مردم و پزشکان ایجاد انگیزه کرده است و به همین دلیل در این دوره مجلس نمایندگان با فهم بیشتری از طرح تحول نظام سلامت حمایت می‌کنند.

 

 

وی ضمن تقدیر از زحمات رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: تلاش می‌شود از تجربه ایشان در وزارت بهداشت استفاده شود. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مطالبات پزشکان اظهار کرد: در حال پیگیری مطالبات پزشکان و مشکلات پیرامون بیمه از طریق رئیس بیمه سلامت کشور هستیم.
قره‎خانی گفت: گرچه استان گلستان به پیشرفت‌هایی در رابطه با حوزه سلامت رسیده است اما متأسفانه راضی‌کننده نیست و ما در بحث تخت‌های بیمارستانی با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم و شاهدیم بیماران در راهروهای بیمارستان ها هستند. نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ماندگاری پزشکان فوق تخصص در استان گفت: متخصصان و فوق تخصصان استان سرمایه های ما هستند و باید تلاش شود این افراد را شناسایی کرده و شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم تا این افراد از استان خارج نشوند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: استان گلستان در بحث گیاهان دارویی ظرفیت زیادی دارد و ما باید تلاش کنیم از این ظرفیت در تقویت طب سنتی استفاده کنیم و گام‌هایی در بحث اشتغال برداریم.
قره خوانی در رابطه با عدالت درمانی در سطح استان به ویژه برای بیماران سرطانی افزود: ما توانستیم خیلی از بیماری‌ها را کنترل کنیم اما متأسفانه در زمینه کنترل سرطان نتوانستیم آن گونه که شایسته است به شکل پایلوت کشوری و جذب آزمایشگاه کاری انجام دهیم.