این روش هزاران سال است مورد استفاده قرار می‌گیرد ، حجامت یا بادکش به دلیل توانایی آن در تسکین درد عضلانی و تقویت گردش خون در بین گردشگران مدرن اسپا محبوب است. اکنون به عنوان یک درمان جامع نیز جذابیت بیشتری پیدا کرده است، زیرا این موضوع می تواند ماساژ لنفاوی را تقویت کند و مزایای ضد پیری را ارائه دهد. در ادامه نظر برخی از کارشناسان سلامتی را در این‌باره خواهید خواند.

 

مردم واقعاً تمایل شدید برای درمان‌های صورت خانگی دارند و هر روز در حال مظالعه و یادگیری علوم مربوط به آن هستند و من فکر می‌کنم این باعث شده است که افراد بیشتری به حجامت صورت علاقه‌مند شوند. انجام این کار در خانه واقعاً آسان است و می‌توانید نتایج فوری را ببینید. این یکی از موثرترین ابزارهای صورت است که می توانید استفاده کنید. ما حجامت صورت را دوست داریم زیرا می‌توانید به راحتی خطوط ریز را پر کنید، پوست را عمیقاً آبرسانی کنید و صورت را در یک جلسه تقویت کنید. این بسیار باورنکردنی است و فقط چند دقیقه طول می کشد. من همچنین شنیده ام که مردم به جای بوتاکس به سراغ کاپ های صورت می روند، زیرا دوست دارند از تزریق و حجامت پرهیز کنند و پوست را به خوبی لیفت کنند. 

- جولی کلارک، بنیانگذار Province Apothecary

مقالات بیشتر اینجا

همه مایلند پیشتاز باشند، به خصوص زمانی که این روند هزاران سال استفاده تاریخی داشته باشد. برای درک کامل اینکه آیا حجامت پتانسیل دارد یا نه، باید درک کنید که درم به عنوان یک عضو چگونه با بدن تعامل می کند، به طور خاص. در مورد سیستم لنفاوی و غدد درون ریز.

به طور کلی، هیچ دلیل علمی وجود ندارد که چرا حجامت نسبت به ماساژ هدفمند لنفاوی برای مشتری مفید باشد، اما اگر استفاده از حجامت را انتخاب می‌کنید، برای جلوگیری از قرمزی بعد از درمان (آسیب مویرگ‌ها) ایده‌آل است که از فشار کمتر و فنجان‌های بزرگ‌تر استفاده کنید. این شاید بهترین جنبه این روند باشد. در حالت ایده آل، حجامت ایستا نیست، بلکه پویا است و هر فنجان به یک دستگاه فشار نوسانی متصل است. من این را در هیچ اسپا ندیده‌ام - هنوز.»

النا بری، دکترای تخصصی، بنیانگذار NuVsio

مقالات بیشتر اینجا

دیدن متدهای جدید در حال ظهور که به ماساژدرمانگران و متخصصان سلامتی اجازه می دهد هنر خود را گسترش دهند هیجان انگیز است. به طور فزاینده ای شاهد این هستیم که از حجامت برای درمان و بهبود: سینوس و احتقان(گرفتگی بینی)، سردرد و میگرن و خدمات سلامت روده را ارائه می دهند. حتی ما می بینم که متخصصان اسپا و سلامتی با یک سری خدمات، دو تا سه بار در هفته در طول شش هفته، مشتریان مبتلا به بی خوابی را هدف قرار می دهند.

- نیکولت شونکن، مدیر کل Bellabaci

مقالات داغ دیگر: 

آداب و سنن حمام و ماساژدرمانی در قانون ابن‌سینا / بخش پایانی

ماساژ بامبو؛ بررسی سابقه تاریخی و فواید این ماساژ بر بدن

رابطه اسپا و طب سنتی

زیبازی، اولین نشریه ویژه اسپا و ماساژ در ایران