اگر کسب و کار مرتبط با زیبایی دارید و در سالن خود از نوشیدنی ها و خوراکی های ویژه زیباتر شدن برای مشتریان خود استفاده نمی‌کنید، درآمد زیادی رو از دست داده‌اید! در واقع، پیش بینی می‌شود تا سال 2030، بازار لوازم زیبایی باید به 8.3 میلیارد دلار برسد. در چند سال گذشته، برندهای قدیمی زیبایی و شرکت‌های جدید موفق شده‌اند با تمرکز بر خوراکی و نوشیدنی های زیبایی از درون درآمد خوبی را کسب کنند.

چه آدامس‌ها، تونیک‌ها، پودرها یا گزینه‌های دیگر، هدف این محصولات بهبود مو، پوست یا ناخن‌ها است که همه این‌ها در هوای سخت زمستانی می‌توانند تاثیرگذار باشند. با فرا رسیدن فصل زمستان، دمای داخل خانه بالا می رود و اغلب باعث ایجاد مشکلات پوستی زیادی می شود.

Caroline Dorick، متخصص زیبایی و موسس Whole Beauty Bar و NCEA می‌گوید: پوست زمستانی چیزی است که همه ما از آن رنج می‌بریم. "به همین دلیل است که هیدراتاسیون عمیق هم در داخل و هم از بیرون ضروری است."

این جایی است که گزینه‌های سلامت گیاهی مانند خوراکی‌های زیبایی می‌توانند به منوی کسب و کار شما کمک کنند.  در ادامه نظر دوریک (Caroline Dorick) را در مورد پوست شبنم‌دار به اشتراک می‌گذاریم:

۱. مکمل های کلاژن

برای مشتریانی که خواهان پوستی سفت‌تر، انعطاف‌پذیرتر با ظاهری مرطوب‌تر و مرطوب‌تر هستند، کلاژن ممکن است راه‌حل باشد. چند مطالعه نشان داده است که مکمل های کلاژن با مقادیر بالایی از پپتیدهای پرولیل-هیدروکسی پرولین و هیدروکسی پرولیل گلیسین ظاهر کلی پوست را بهبود می بخشد. تجزیه کلاژن در طول روند پیری می تواند فرآیندهای سلولی مانند ترمیم بافت را کند کند و ممکن است منجر به نگرانی های پیری مانند افتادگی پوست شود. مشتریان را تشویق کنید که مکمل های کلاژن را با ویتامین C تهیه کنند تا جذب را نیز بهبود بخشند.

۲. دم کرده خیار

 از خیارهای برش خورده در بالای پلک خودتان یا مشتریان استفاده کنید چون 96 درصد خیارها آب هستند که باعث می شود به طور طبیعی آبرسانی شوند.

دوریک(Caroline Dorick) می گوید: «من عاشق آب خیار با لیمو برای سم زدایی کبد هستم. ریختن کمی نمک هیمالیا در آنجا بسیار آسان است. فقط در زمستان بنوشید، بنوشید، بنوشید، بنوشید.»

هنگامی که هوای خشک زمستانی شروع می شود، مشتریان خود را تشویق کنید تا برای تغذیه پوست خود، آب دم کرده خیار بنوشند. خیارها به لطف ویتامین C و اسید کافئیک خود باعث کاهش التهاب می شوند. این مواد مغذی همان هایی هستند که پف چشم را کاهش می دهند و پوست را جوان می کنند.

۳. آب آلوئه ورا

این گیاه مانند ژل مدتهاست که برای آفتاب سوختگی استفاده می شود ، اما آلوئه ورا نیز برای رژیم های پوست زمستانی ضروری است.  نوشیدن آب آلوئه ورا نیز گزینه ای مناسب است. دوریک می گوید: "آلوئه ورا شفا دهنده زخم طبیعت است." " این گیاه بسیار مرطوب کننده است،

و واقعاً هیچ مقدار و محدودیتی برای مرطوب کردن در زمستان وجود ندارد."

آلوئه ورا برای بهبود شرایط پوستی تحریک کننده مانند اگزما و پسوریازیس شناخته شده است.  آب آلوئه ساده را می توان در داروخانه ها، فروشگاه های مواد غذایی طبیعی و حتی فروشگاه های مواد غذایی تهیه کرد. به مشتریان یادآوری کنید تا از نوعی که با شکر تهیه نمی‌شوند ، انتخاب کنند. روشهای بازاریابی ناسالم غالباً آب میوه های آلوئه با قند را به عنوان یک نوشیدنی سالم به شما نشان می دهد که این موضوع واقعا اشتباه است.

۴. ویتامین C

این ویتامین قدرتمند به خاطر قدرت شفابخش و توانایی درخشان کردن پوست شناخته شده است و ترکیبی از ویتامین C و اسید هیالورونیک (HA) یک ضربه مضاعف ایجاد می‌کند و نتایج حتی سریع‌تری را ارائه می‌دهد. یک مطالعه درماتولوژی تحقیقاتی زیبایی بالینی نشان داد که HA خوراکی چین و چروک ها را کاهش می دهد و وضعیت کلی پوست را بهبود می بخشد. خانواده و حتی مشتریان خود، مصرف ویتامین C را از طریق تزریقات سلامت، تونیک ها و غذاهای کامل مانند فلفل دلمه ای و گیلاس آسرولا تشویق کنید. هنگامی که آنها ویتامین C مصرف می کنند، به پوست خود توانایی صاف، سفت شدن،  روشن شدن و به حداقل رساندن ظاهر لکه های تیره را می دهند.

۵. پودر مروارید

مانند سایر مواد موجود در این لیست، پودر مروارید هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده می‌شود. این ماده محبوب برای هزاران سال در داروهای آیورودا به دلیل قدرت سم زدایی آن مورد استفاده قرار گرفته است. مرواریدهای تازه  پس از له شدن به شکل پودری شبیه به آرد ایجاد می شوند. اجزای فعال موجود در پودر مروارید برای بهبود زخم فوق‌العاده قدرتمند هستند و شامل پتانسیل بازسازی پوست می‌شوند که برای پوستی که در اثر باد سرد خشک شده و آسیب پذیر شده ضروری است. این پودر قدرتمند همچنین دارای بیش از ۳۰ ماده معدنی کمیاب است که بسیاری از آنها از سلامت پوست کمک می‌کند. 

عادت‌های سالم بیشتر

مصرف سیگار ، کاهش مصرف الکل و استفاده کمتر از دوش های آبگرم می تواند آسیب‌های پوستی زمستانی را کاهش دهد. دوریک می گوید: "یک مرطوب کننده و تصفیه کننده هوا برای بهبود پوست نتایج باورنکردنی بهمراه دارد." آنها برای سینوس های شما و آسم خوب هستند. به نظر بنده، یک مرطوب کننده در فصل زمستا تقریباً اجباری است. "

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

مقالات بیشتر در سایت مجله زیبازی: