عنوان: ۹ روغن ضروری برای خواب آرام: راهنمایی از مجله زیبازی

منبع: مجله زیبایی (https://www.zibaazi.ir)

در داخل و خارج از اتاق ماساژ، عطرهای شفابخش قوی می‌توانند اختلالات خواب مانند خروپف، آپنه خواب و گرفتگی شبانه را کاهش دهند. اسانس‌های مختلف فواید مختلفی برای خواب دارند و رایحه‌ی مشترک دارند.

۱- اسطوخودوس: این گیاه بیشترین تحقیقات را برای خواب انجام داده است و به دلیل توانایی آن در کاهش استرس و اضطراب مورد احترام است. به عنوان یک روغن ضروری، شناخته شده است که ماهیچه‌های بدن را آرام می‌کند تا آرامش را تقویت کند و منجر به خواب آرام‌تر شود.

۲- وانیل: این آنتی اکسیدان قوی و آرام‌بخش حاوی خواص ضد التهابی است که ثابت شده است که به افراد کمک می‌کند تا به راحتی در شب نفس بکشند و به ویژه برای کسانی که از آپنه خواب و خروپف رنج می‌برند، گزینه خوبی است.

۳- چوب سدر: این روغن آرام‌بخش گرم و آرام‌بخش شناخته شده است و مانند اسطوخودوس، فشار روی مفاصل را کاهش می‌دهد تا تجربه خواب آرام‌تری ایجاد کند. علاوه بر این، این روغن ضروری گردش خون را تحریک می‌کند و به جلوگیری از بی حسی، سوزن‌سوزن شدن و گرفتگی عضلات در هنگام خواب کمک می‌کند.

۴- بابونه: این گیاه حاوی آپیژنین است، یک ترکیب شیمیایی که می‌تواند با اتصال به گیرنده‌های مغز باعث خواب آلودگی شود. آپیژنین همچنین سطح سروتونین را افزایش می‌دهد که یک ماده شیمیایی مسئول تنظیم ساعت داخلی بدن است.

۵- ترنج: این روغن می‌تواند با کاهش فشار خون بدن را آرام کند و افکار مسابقه‌ای را آسان کند و به خوابندگان اجازه دهد تا با آرامش بدون احساس اضطراب استراحت کنند.

۶- یلانگ یلانگ: این روغن معطر زیبایی است که با کاهش تنش وارده بر اعصاب و تثبیت ضربان قلب، سلامت سیستم عصبی را تقویت می‌کند.

۷- یاس: این روغن می‌تواند با ایجاد احساس آرامش و کمک به سریعتر به خواب رفتن افراد تحریک می‌کند.

۸- نعناع فلفلی: این روغن می‌تواند با کاهش انسدادهایی مانند احتقان بینی و التهاب، به خواب آرام‌تری دست پیدا کنید.

۹- شمعدانی: این روغن می‌تواند با کاهش استرس ناشی از بی خوابی، به خواب آرام‌تری دست پیدا کنید.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر سوالی دارید، خوشحال می‌شوم که به شما کمک کنم.

مطالب بیشتر 

پنج ترند سلامت پوست برای سال 2024

۱۰ روند زندگی سالم و دنیای زیبایی برای سال 2024، ...

۵ خوراکی که برای درخشان شدن پوست از درون!

سه اقدام مهم برای زیبایی موهاتون از سن ۳۰ تا ۴۰ ...

پنج راهکار برای یک مدیتینشن خوب