این مطالعه نشان داد که درآمد صنعت اسپا ایالات متحده از 18.1 میلیارد دلار در سال 2021 به 20.1 میلیارد دلار افزایش یافته است که بیش از 11 درصد رشد داشته است.

"زیبازی، اولین نشریه اسپا و سلامتی در ایران"

انجمن بین‌المللی SPA (ISPA) یافته‌های مطالعه ISPA US Industry Industry SPA را در سال 2023 به اشتراک گذاشت که نشان‌دهنده ادامه رشد صنعت پس از بهبود اولیه سال قبل از رکود دوران کووید بود. 

بنیاد ISPA شرکت PricewaterhouseCoopers (PwC) را مأمور انجام این تحقیق کرد. مطالعه صنعت آبگرم ایالات متحده آمار صنعت آبگرم را ارائه کرد: درآمد کل، کل بازدیدهای آبگرم، تعداد مکان های اسپا، درآمد هر بازدید و تعداد کل کارکنان صنعت آبگرم ایالات متحده.

لین مک‌نیز، رئیس ISPA، گفت: «صنعت آبگرم در حال جبران زمان از دست رفته است و رشد درآمد 11.1 درصدی آماری است که در کانون توجه قرار گرفته است. اما افزایش تعداد کارکنان - به ویژه کارکنان تمام وقت، بیش از پنج درصد - یک شاخص حتی واضح تر از سرزندگی است.

این مطالعه نشان داد که درآمد صنعت اسپا ایالات متحده از 18.1 میلیارد دلار در سال 2021 به 20.1 میلیارد دلار افزایش یافته است که بیش از 11 درصد رشد داشته است. این آمار درآمد رکورد جدیدی را در صنعت ثبت می کند و از بالاترین سطح درآمد قبلی یعنی 19.1 میلیارد دلار در سال 2019 پیشی می گیرد. همچنین مشخص شد که تعداد کل اسپاهای ایالات متحده روند نزولی را که از سال 2020 آغاز شده بود و تا سال 2021 ادامه داشت، معکوس کرد .

در سال 2022، این صنعت 280 مرکز اسپا را نسبت به رقم سال قبل اضافه کرد. تعداد بازدید از اسپا از 173 میلیون در سال 2021 به 181 میلیون بازدید افزایش یافته است. درآمد هر بازدید از اسپا نیز برای دومین بار در سال به سال 7 دلار افزایش یافت و به 111.5 دلار رسید که یکی دیگر از بالاترین رکوردهای صنعت در تمام دوران است. تعداد کارکنان صنعت در سال 2022 همچنان در حال افزایش بود و به 360700 نفر رسید که تقریباً پنج درصد نسبت به سال 2021 افزایش داشت. 

کالین مک‌ایلهنی، رهبر تحقیقات جهانی در PwC، می‌گوید: «صنعت آبگرم ایالات متحده به شدت رشد کرده است. «آستانه درآمدی نمادین 20 میلیارد دلاری رسیده و در واقع از آن فراتر رفته است. این نقطه عطف است - طلوع چیزی که من معتقدم نوید دهنده فصل جدید رشد خواهد کرد. 

ISPA مطالعه کامل صنعت اسپای ایالات متحده را اواخر امسال در سال 2023 منتشر خواهد کرد. 

اما این که صنعت اسپای ایران بعد از رکورد دوران کرونا دستخوش چه تغییراتی بوده است مستلزم یک تحقیق و پژوهش وسیع است نظر شما در این مورد چیست؟

زیبازی، اولین نشریه اسپا و سلامتی در ایران